-
Klienci PKO Banku Polskiego zyskali w bankowej aplikacji mobilnej nowe praktyczne funkcje do kontrolowania budżetu domowego.
-
Za pomocą Asystenta głosowego w IKO mogą dokonać analizy wydatków oraz podsumowania oszczędności na koncie.
-
W sumie klienci PKO Banku Polskiego przeprowadzili już 4,3 mln rozmów z bankową sztuczną inteligencją, w tym 800 tysięcy z Asystentem głosowym.
Asystent głosowy w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego zyskał właśnie nowe funkcje, dzięki którym klienci korzystający z IKO łatwo i wygodnie mogą przeanalizować stan finansów na swoich kontach. Pierwsza funkcja umożliwia sprawdzenie, ile pieniędzy wydali w danym okresie i jak te wydatki rozłożyły się na zrealizowane operacje. Druga funkcja informuje, jak wygląda i zmieniał się stan oszczędności na koncie w wybranym czasie. W sumie bankowa sztuczna inteligencja, używana do rozmów z klientami, przeprowadziła już 4,3 mln rozmów na infoliniach i w ramach Asystenta głosowego w aplikacji.
– To bardzo praktyczne, przydatne i proste do zastosowania narzędzia, które pomagają zarządzać własnym budżetem. Wystarczy zapytać Asystenta na przykład o pokazanie wydatków z ostatnich trzech miesięcy i natychmiast widzimy ich podsumowanie w podziale na miesiące i typy operacji. Możemy też obejrzeć. jak w ostatnim czasie kształtowały się nasze oszczędności. To kolejna funkcja Asystenta głosowego w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego, która powstała w odpowiedzi na rosnące wymagania klientów. Stale rozwijamy umiejętności językowe Asystenta i konsekwentnie będziemy go rozbudowywać o następne elementy. W przyszłości planowane są nowe funkcje, umożliwiające bardziej szczegółowe analizy wydatków czy wyszukiwanie transakcji – podkreśla Kamil Konikiewicz, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji.