„Bajki dla dorosłych” w nowej odsłonie! Santander Bank Polska kontynuuje kampanię edukacyjną o cyberbezpieczeństwie.

Historią Wiesława, który utknął w kosmicznej przestrzeni i potrzebował pieniędzy na powrót do domu, rozpoczyna się kolejna odsłona kampanii edukacyjnej Santander Bank Polska. Akcja „Nie wierz w bajki” uświadamia i przestrzega przed oszustami w cyberprzestrzeni. W rolę narratora wciela się ponownie Piotr Adamczyk.

W tym roku kampania „Nie wierz w bajki” zyskała nowy wymiar – historie do najnowszych bajek zostały opracowane nie tylko przez ekspertów Santander Bank Polska, ale także przez jego pracowników i klientów, którzy przesyłali swoje prace w organizowanych przez bank konkursach. Bajki można obejrzeć na https://www.santander.pl/bajki/

– Historia Wiesława udowadnia, że nawet najbardziej niewiarygodna, ale dobrze zaplanowana historia może uśpić naszą czujność i doprowadzić do poważnych konsekwencji. Każdy z nas może paść ofiarą coraz bardziej wyrafinowanych oszustw opierających się na technologii AI czy deepfake, dlatego też powstała kampania Nie wierz w bajki, aby szeroko uświadamiać jak kreatywni i przebiegli są oszuści. Aby takie historie, jak o Francuzce, która przelała ponad 800 tys. euro oszustowi podającemu się za Brada Pitta, już się nie powtarzały – mówi Joanna Bucholc, ekspertka ds. social media w Santander Bank Polska. – Cieszę się, że w tegoroczną edycję zaangażowali się nasi pracownicy i klienci. Świadczy to o rosnącej świadomości, chęci działania i wspierania szczególnie tych najbardziej narażonych, seniorów, którzy coraz chętniej korzystają z multimediów i różnych cyfrowych platform – dodaje Joanna Bucholc.

Bajki będą emitowane na kanałach społecznościowych Santander Bank Polska i podczas oczekiwania na połączenie z infolinią banku, w formie „bajki na czekanie”. Akcja obejmie również warsztaty edukacyjne w Work Cafe Santander w Warszawie i Gdańsku. 

Kampania edukacyjna, która dociera

 Poprzednia edycja kampanii składająca się z siedmiu spotów cieszyła się ogromnym zaangażowaniem użytkowników w Social Mediach. Bajki były szeroko komentowane i udostępniane w sieci. Były także emitowane w stacjach radiowych oraz w Spotify. Pierwsza edycja „Nie wierz w bajki” została nagrodzona aż trzema statuetkami „Złotych Spinaczy” – kluczowego konkursu PR w Polsce.

„Nie wierz w bajki” jest częścią długofalowych działań Santander Bank Polska, promujących #CyberŚwiadomość wśród klientów i innych uczestników rynku finansowego. Wśród nich jest także projekt: „CyberPrzysłowia” oraz program Fundacji Santander „Seniorzy samodzielni i bezpieczni w sieci”.

Klienci banku mogą korzystać również z „CyberRescue”, która zapewnia bieżące wsparcie ekspertów dotyczące bezpieczeństwa w Internecie. W sytuacji zagrożenia klienci mogą skontaktować się z ekspertami CyberRescue 24 godziny na dobę, poprzez Messengera, wiadomość mailową, rozmowę telefoniczną oraz smsa.

ŹRÓDŁOSantander Bank Polska