24 dobre praktyki realizowane przez Bank BGŻ BNP Paribas w obszarze CSR znalazły się w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”.
– W strategii biznesowej i planach działania uwzględniamy nasz wpływ społeczny i środowiskowy związany z działalnością biznesową. Takie rozumienie CSR umożliwia harmonijne połączenie logiki biznesowej, odpowiedzialności wobec społeczeństwa i poszanowania środowiska naturalnego. Wyróżnione w raporcie programy i projekty są praktykami z różnych obszarów skierowanymi zarówno do naszych klientów, pracowników, dostawców, jak i społeczności lokalnych – powiedziała Małgorzata Zdzienicka-Grabarz, dyrektor Biura Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Banku BGŻ BNP Paribas.
Bank realizuje m.in. projekty:
- Pakiet Społeczny Lider – bezpłatne konto dla organizacji społecznych – stworzone z myślą o wsparciu kluczowych dla rozwoju lokalnego organizacji społecznych, którym Bank BGŻ BNP Paribas gwarantuje darmowe niezbędne usługi bankowe oraz ograniczone do minimum formalności. Od 2012 r. z Pakietu skorzystało ponad 14 tys. organizacji.
- Program lojalnościowy Banku BGŻ BNP Paribas mamBONUS, w ramach którego klienci Banku mogą wspierać działania Fundacji BGŻ BNP Paribas. Wykonując transakcje finansowe przy użyciu kart klienci zbierają punkty, które mogą wymienić na nagrody lub vouchery wsparcia uczestników programu stypendialnego „Klasa”.
- Rada Klientów, organizowana w formie cyklicznych spotkań z klientami ważnymi dla Banku BGŻ BNP Paribas oraz środowiskami opiniotwórczymi w ramach lokalnych społeczności. Celem spotkań jest wypracowywanie rozwiązań poprawiających jakość współpracy obu stron oraz zapoznanie się z opiniami klientów, które mogą służyć budowie przewagi konkurencyjnej Banku. W 2016 r. odbyło się 7 spotkań w grupach po 15 uczestników.
- Dni CSR pod hasłem „Jesteśmy CSR”, w ramach których w ciągu 3 dni można wykonać m.in. badanie krwi, nauczyć się zasad pierwszej pomocy, podjąć się jazdy do pracy rowerem zamiast samochodem, zrobić sobie przerwę relaksującą, spotkać się z dietetykiem, czy uczestniczyć w warsztatach dedykowanych obsłudze osób z różnymi niepełnosprawnościami.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” cyklicznie od 15 lat opracowuje Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Skupia on w jednym miejscu przegląd aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce. Raport jest źródłem inspiracji dla wielu firm szukających nowych rozwiązań i rozpoczynających tego rodzaju działania.