Bank BGŻ BNP Paribas sukcesywnie szuka startupów, które mogą dostarczyć najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, tym razem z zakresu PSD2. Eksperci Banku ponownie spotkają się z obiecującymi startupami w ramach tzw. Office Hours. Spotkanie startupów z przedstawicielami Banku BGŻ BNP Paribas wyjątkowo odbędzie się 6-7 grudnia podczas jednego z najważniejszych w Europie wydarzeń z branży fintech – Impact fintech’17 w Katowicach.
Tak jak w przypadku startupów z sektora Agro i HR Bank BGŻ BNP Paribas poszukuje zespołów, które mogą pochwalić się już pierwszymi wdrożeniami. Wybrane firmy zostaną zaproszone do współpracy w ramach pilotażu, podczas którego proponowane przez nie rozwiązania zostaną przetestowane w specjalnie przygotowanym do tego środowisku. Najlepsze mają szansę na wdrożenie.
– Śmiało mogę powiedzieć, że kolejne już spotkanie w ramach Office Hours jest wyjątkowe. Po pierwsze odbędzie się podczas kongresu Impact fintech’17 – wydarzenia na skalę europejską, które gromadzi światowej klasy ekspertów. Po drugie, tradycyjnie podczas Office Hours spotykamy się z dziesięcioma startupami, tym razem wybierzemy aż dwadzieścia firm z sektora PSD2. Dodatkowo, zgromadzeni goście będą świadkami premiery pierwszego z wdrożeń startupów do naszego Banku. Co ciekawe, firmę, która z nami współpracuje poznaliśmy na czerwcowej edycji konferencji Impact – podkreśla Piotr Widacki, dyrektor Zarządzający w Banku BGŻ BNP Paribas.
Podczas Office Hours eksperci z Banku BGŻ BNP Paribas uważnie przyjrzą się proponowanym innowacyjnym wdrożeniom modeli płatności opartych na różnorodnych instrumentach płatniczych. Istotne dla Banku będą również proponowane zmiany w ramach elektronicznych systemów obsługi rachunku (np. zmiany w sposobie logowania do bankowości internetowej, zmiany w zabezpieczeniach aplikacji mobilnych).
Każda z wybranych firm będzie miał 45 minut na zaprezentowanie swojej technologii w specjalnie przygotowanej do tego strefie podczas konferencji Imapact. W rozmowach ze startupami wezmą udział managerowie aż z pięciu departamentów Banku BGŻ BNP Paribas.
– Nie chcemy być inwestorem. Nie mamy programu akceleracyjnego. Chcemy być klientem prężnie rozwijających się młodych firm z sektora PSD2. Współpracujemy z coraz większą liczbą startupów, budujemy silną sieć kontaktów i znajdujemy coraz więcej ciekawych rozwiązań, które mogą być użyteczne dla naszych klientów. O relacje na linii Bank – startupy zadba nasz zespół, który tworzą zarówno ludzie wywodzący się ze środowiska startupowego, jak i osoby doświadczone w tak dużych organizacjach, jak Bank BGŻ BNP Paribas – mówi Piotr Widacki.
Startupy, które chciałyby wziąć udział w tym wydarzeniu proszone są o przesyłanie zgłoszeń wraz z prezentacją proponowanego rozwiązania pod adres: startupy@bgzbnpparibas.pl w terminie do 30 listopada br.
PSD2 to dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej dotycząca usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego. Wpłynie ona w znaczącym stopniu na kształt całego rynku usług płatniczych, a tym samym na działalność m.in banków, instytucji płatniczych, podmiotów oferujących karty sklepowe, karty paliwowe, niezależnych operatorów bankomatów czy innych niebankowych dostawców usług płatniczych.