Bank BNP Paribas ma już ponad 200 oddziałów bezgotówkowych

W ostatnim kwartale 2022 roku Bank BNP Paribas przekształcił blisko 27 Centrów Klienta w placówki bezgotówkowe. Łącznie jest ich już 202, co stanowi niemal połowę całej sieci (410). Dzięki szybkiej transformacji, Bank BNP Paribas został liderem polskiego rynku pod względem liczby nowoczesnych oddziałów bez obsługi kasowej.

Dane zebrane przez cashless.pl wskazują, że na koniec 2022 r. Bank BNP Paribas miał o 29 bezgotówkowych oddziałów więcej niż, drugi w zestawieniu, ING (173) i ponad 100 więcej niż trzeci – Bank Millennium (98). Łącznie w Polsce funkcjonowały 633 placówki, w których nie były obsługiwane transakcje gotówkowe.

Rozwój w tym obszarze wpisuje się w założenia strategii GObeyond. Oznacza realizację celów opisanych w filarze STRONGER – wzmacnianie biznesu dzięki zmianom technologicznym.

Bezgotówkowe Centra Klienta Banku BNP Paribas nie posiadają tradycyjnych kas. Wpłaty i wypłaty realizowane są w bankomatach i wpłatomatach. Nie oznacza to jednak, że na Klientów w placówkach nie czeka obsługa. Konsultanci, odciążeni od zadań związanych z gotówką, mają więcej czasu na doradztwo oraz pomoc przy wyborze produktów i usług dopasowanych do potrzeb. Brak obsługi gotówkowej nie tylko przyspiesza pracę oddziału, ale pozwala na budowanie relacji z Klientem i podnoszenie jakości obsługi.

– Dajemy Klientom swobodę w wyborze formy kontaktu, ale oddział jest i pozostanie jedną z możliwości. Rozwój bankowości internetowej i mobilnej sprawia, że większość spraw można załatwić samemu, dlatego rola placówek się zmienia. Ludzie szukają w nich porady, możliwości poszerzenia wiedzy o bardziej skomplikowanych produktach. Same spotkania również zmieniają swoją formułę – przebiegają w bardziej swobodnej atmosferze. Konsultanci nie są oddzieleni od Klientów ladą i skupieni na obsłudze komputera. Zamiast tego poświęcają się słuchaniu i tłumaczeniu niuansów – mówi Maciej Chlebowski, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Transformacji Sieci Oddziałów w Banku BNP Paribas.

Bank BNP Paribas podejmuje liczne działania ułatwiające dostęp do Centrów Klienta osobom borykającym się z ograniczeniami czy niepełnosprawnościami. Placówki są łatwo dostępne pod względem architektonicznym. Poświadczają to certyfikaty „Obiekt bez barier”,

które otrzymało 107 Centrów Klienta. Fundacja Integracja wyróżnia w ten sposób obiekty dostosowane do osób z niepełnosprawnościami narządu ruchu, wzroku, słuchu. Rozwiązania dla osób niedowidzących oraz głuchych zapewniane przez bank to m.in. wzory dokumentów w formie nagrań, wydruku powiększonego lub wydruku w alfabecie Braille’a, obsługa z wykorzystaniem opcji tłumacza języka migowego online czy nagrania treści dokumentów w tym języku. W 195 Centrach Klienta osoby z wadami słuchu mogą skorzystać z pętli indukcyjnych – systemów umożliwiających odbiór czystego i wyraźnego dźwięku poprzez aparat słuchowy.

ŹRÓDŁOBNP Paribas Bank Polska