W tegorocznej edycji rankingu Złoty Bankier, organizowanego przez Bankier.pl i Puls Biznesu, Bank Millennium trzykrotnie pojawił się na podium. Zajął pierwsze miejsce w kategorii „Bank wrażliwy społecznie” za Finansowy Elementarz – program edukacji finansowej przedszkolaków. W kategorii głównej „Złoty Bank 2019”, oceniającej jakość obsługi we wszystkich kanałach kontaktu, bank zajął wysoką, drugą pozycję. Po raz czwarty z rzędu został też uznany za jeden z najbezpieczniejszych banków w Polsce.
Według jurorów, tak wysokie miejsce w kategorii „Najlepsza wielokanałowa jakość obsługi” zapewniła bankowi poprawa wyniku w niemalże wszystkich badanych kanałach kontaktu. Największą poprawę wyniku bank odnotował w ergonomii bankowości internetowej, okazał się natomiast najlepszy ze wszystkich banków w chatowaniu.
– Kluczem do najwyższej jakości jest klientocentryzm. Słuchamy klientów, stawiamy ich potrzeby w centrum uwagi, wspólnie z nimi projektujemy i testujemy usługi. Wykorzystujemy personalizację behawioralną i dostarczamy najwyższej jakości doświadczeń we wszystkich kanałach kontaktu. Nigdy też nie zapominamy, że praca nad jakością to proces ciągły i wymaga zaangażowania całej organizacji. – mówi Wojciech Rybak, Członek Zarządu Banku Millennium.
Za najlepszy program społeczny uznano Finansowy Elementarz – autorski program edukacji finansowej przedszkolaków realizowany przez Fundację Banku Millennium. pod honorowym patronatem Ministra Edukacji i Rzecznika Praw Dziecka. Jego celem jest wyjaśnienie najmłodszym, poprzez zabawę, podstawowych pojęć z zakresu finansów. Podczas warsztatów organizowanych w przedszkolach dzieci uczą się czym są pieniądze, skąd się biorą i jaka jest ich wartość, do czego służy bankomat i karta kredytowa, czym różni się potrzeba od zachcianki i dlaczego warto oszczędzać. W prowadzenie zajęć zaangażowani są wolontariusze – pracownicy Banku Millennium.
– W obejmującym 30 krajów świata badaniu poziomu świadomości finansowej przygotowanym przez OECD Polacy znaleźli się na ostatnim miejscu. Naszym wkładem w rozwiązanie tego problemu jest „Finansowy Elementarz” – autorski program edukacji finansowej przedszkolaków realizowany przez Fundację Banku Millennium pod honorowym patronatem Ministra Edukacji i Rzecznika Praw Dziecka. Jego celem jest kształtowanie właściwych postaw w stosunku do finansów od najmłodszych lat. W ramach programu wyjaśniamy najmłodszym, poprzez zabawę, podstawowe pojęcia z zakresu finansów. W ciągu dwóch lat trwania projektu na ponad 1 300 warsztatach zostało przeszkolonych prawie 33 000 dzieci z około 400 przedszkoli w całej Polsce. Warsztaty współprowadzą wolontariusze – pracownicy Banku Millennium. Zajęcie 1. miejsca w kategorii „Bank wrażliwy społecznie” utwierdza nas w przekonaniu, że jest z sukcesem realizujemy naszą misję edukacji finansowej. – mówi Paulina Wołosz-Sitarek, Członek Zarządu Fundacji Banku Millennium
Laureaci kategorii „Bezpieczny Bank – Najlepsze praktyki” zostali wyłonieni na podstawie badania bezpieczeństwa polskich serwisów bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnych banków. Badano systemy pod względem dostępności systemowej, dostępnych narzędzi uwierzytelniania i autoryzacji, poufności połączenia między klientem a bankiem, procesu rejestracji urządzenia mobilnego, logowania do serwisu i jakości haseł oraz narzędzi uwierzytelnienia. Zwracano też uwagę na podejście instytucji finansowych do edukacji klientów w zakresie bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej.
„Złoty Bankier 2019″ to ranking organizowany przez Bankier.pl i Puls Biznesu. Banki z najlepszą wielokanałową jakością obsługi zostały wyłonione na podstawie badania Obserwatorium.biz i Kantar Polska na zlecenie Bankier.pl i Pulsu Biznesu