Bank Millennium uruchamia pilotaż płatności odroczonych BLIK

Bank Millennium wspólnie z Polskim Standardem Płatności rozpoczął pilotaż płatności odroczonych. Usługa została udostępniona wybranej grupie klientów, którzy jako pierwsi w Polsce mogą przetestować BLIK Płacę Później. W przyszłym roku nowe rozwiązanie będzie stopniowo udostępniane dla wszystkich blik klientów.

– Klienci Banku Millennium chętnie korzystają z nowoczesnych rozwiązań. Płatności zbliżeniowe BLIK, które w ubiegłym roku udostępniliśmy jako pierwszy bank na rynku, cieszą się dużą popularnością wśród naszych klientów. Teraz chcemy udostępnić im opcję, dzięki której mogą łatwo przesunąć termin zapłaty za zakupy. Rozszerzając ofertę, koncentrujemy się przede wszystkim na potrzebach i preferencjach klientów. W myśl naszej strategii wspólnie z nimi współtworzymy udostępniane rozwiązania. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie pilotażu BLIK Płacę Później. Po przetestowaniu rozwiązania przez wybraną grupę klientów, udostępnimy usługę dla wszystkich – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium oraz Sekretarz Rady Nadzorczej Polskiego Standardu Płatności.

BLIK Płacę Później działa na zasadzie „Buy now, pay later” (BNPL) i umożliwia odroczenie płatności  w czasie. Daje klientom możliwość wygodnego przesunięcia terminu zapłaty nawet do 30 dni od zakupu produktu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Testowana obecnie usługa będzie dostępna bezpośrednio z poziomu sklepu internetowego. Klienci wybierający płatność za pomocą BLIK Płacę Później w kliku prostych krokach wykonają transakcję.

– Płatności odroczone to jeden z naszych strategicznych projektów. Każdego dnia użytkownicy realizują ponad 3 mln transakcji BLIKIEM. BLIK Płacę Później doskonale uzupełnia nasze portfolio, dając klientom dodatkową korzyść w postaci odroczenia płatności. Jesteśmy przekonani, że nasza usługa stanie się standardem Buy Now, Pay Later na tym kształtującym się jeszcze rynku – mówi Dariusz Mazurkiewicz, Prezes Zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIK.

Klienci Banku Millennium chętnie korzystają z usług BLIKA dostępnych w aplikacji mobilnej banku. Już 1,4 mln użytkowników aplikacji mobilnej Banku Millennium skorzystało z niego przynajmniej raz od początku tego roku. W 1 półroczu 2022 r. wykonali oni ponad 63 mln transakcji BLIKIEM. Liczba przelewów na telefon BLIK zleconych przez użytkowników Banku Millennium wzrosła o ponad 100 proc. w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku. Rosnąca popularnością cieszą się również transakcje zbliżeniowe, z pomocą których, od startu usługi w Banku Millennium, klienci zrealizowali już 1,5 mln transakcji.

BLIK w ramach swoich usług oferuje wygodne płatnościami w sieci oraz stacjonarne (w tym płatności zbliżeniowe), przelewy na numer telefonu, wystawanie elektronicznych czeków oraz wpłaty i wypłaty z bankomatów bez karty płatniczej.

ŹRÓDŁOBank Millennium