Bank Pekao S.A. zacieśnia współpracę z LinkedIn

Pekao rozwija współpracę z LinkedIn, nawiązaną w styczniu tego roku. Od pięciu  miesięcy pracownicy banku mogą rozwijać swoje kompetencje dzięki innowacyjnej platformie edukacyjnej LinkedIn Learning. Oferuje ona szeroką gamę szkoleń, które pozwalają rozwijać kluczowe kompetencje zawodowe i zdobywać nowe umiejętności.

Na zdjęciu od lewej: Ali Matar, Head of Growth w LinkedIn; Ola Pucicka, Head of Poland w LinkedIn; Cezary Stypułkowski, CEO Bank Pekao S.A.

Dotychczasowa współpraca oraz plany na przyszłość były tematami spotkania Cezarego Stypułkowskiego, prezesa Banku Pekao S.A. i Ali Matara, Head of Growth Markets LinkedIn. W trakcie rozmowy w centrali Pekao w Warszawie rozmowy dotyczyły m.in. dopasowania usług edukacyjnej platformy do bieżących priorytetów biznesowych banku.

Według „Barometru Rynku Pracy 2025” Gi Group Holding, aż 45 proc. pracowników deklaruje chęć stałego podnoszenia swoich kwalifikacji. Raport Workmonitor 2025 pokazuje natomiast, że 37 proc. polskich talentów zrezygnowałoby z pracy, gdyby ograniczono im możliwość podnoszenia kwalifikacji a 41 proc. Polaków nie przyjęłoby oferty pracy, jeśli nie wiązałaby się ona z możliwością rozwoju zawodowego. Na te właśnie potrzeby pracowników odpowiadają kursy, które oferuje m.in. platforma LinkedIn Learning.

– Cieszę się, że LinkedIn uważa Bank Pekao S.A. oraz polski rynek za atrakcyjnych odbiorców swoich usług. Jesteśmy dumni, że aż 82 proc. pracowników banku aktywowało usługę LinkedIn Learning i aktywnie korzysta z dostępnych szkoleń. Jak wynika ze statystyk, znaleźliśmy się w gronie firm najszybciej i najbardziej kompleksowo wdrażających platformę w skali globalnej. Udaje się to, ponieważ nasi pracownicy są głodni wiedzy i podnoszenia swoich kompetencji, a dostarczanie im narzędzi do tego jest naszym priorytetem. Będziemy nadal rozwijać naszą współpracę z LinkedIn, zgodnie z kierunkami ustalonymi podczas spotkania z Ali Matarem – powiedział Cezary Stypułkowski, prezes Banku Pekao S.A.

Pekao zgodnie z zaprezentowaną niedawno strategią, wprowadza do swojej organizacji serię zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Udostępnienie LinkedIn Learning wspiera inne wdrożenia mające miejsce w banku, takie jak Microsoft 365 oraz Copilot –  asystent oparty na sztucznej inteligencji. Jak wynika z prowadzonych przez Pekao statystyk, najczęściej wybierane przez pracowników szkolenia dotyczą wykorzystania sztucznej inteligencji na co dzień oraz w biznesie, jak również analizy danych.