Bank Pocztowy z nowością – wprowadza możliwość zdalnego odblokowania bankowości internetowej za pomocą aplikacji mObywatel.

Bank Pocztowy, jako jeden z pierwszych banków w Polsce, udostępnił klientom możliwość zdalnego odblokowania bankowości internetowej za pomocą aplikacji mObywatel. Nowa funkcjonalność pozwala zarówno klientom detalicznym, jak i mikroprzedsiębiorstwom samodzielnie przywrócić dostęp do konta i ustawić nowe hasło – bez konieczności kontaktu z Infolinią czy wizyty w placówce Banku. Po wybraniu opcji „Odblokuj dostęp” na stronie logowania do Pocztowy24, klient może skorzystać z jednej z dwóch metod weryfikacji: odpowiedzi na pytania weryfikacyjne lub potwierdzenia danych w aplikacji mObywatel – poprzez zeskanowanie kodu QR lub wprowadzenie kodu wyświetlonego w serwisie. Wdrożone rozwiązanie zwiększa wygodę korzystania z bankowości internetowej i potwierdza zaangażowanie Banku w rozwój nowoczesnych, bezpiecznych usług cyfrowych.

W grudniu Bank Pocztowy wprowadził rozwiązanie, z pomocą którego właściciele rachunków mogą samodzielnie odzyskać dostęp do swojej bankowości internetowej i ustawić nowe hasło za pomocą prostego formularza online. Wcześniej próba odblokowania konta wymagała kontaktu z Infolinią lub wizyty w placówce bankowej. Teraz Bank Pocztowy wprowadził możliwość samodzielnego odblokowania dostępu do bankowości internetowej oraz zmiany hasła za pomocą aplikacji mObywatel. Dzięki prostemu procesowi, trwającemu zaledwie 1 do 2 minut, klienci mogą odzyskać dostęp do swoich kont w kilku łatwych krokach. To innowacyjne rozwiązanie, dostępne tylko w nielicznych polskich bankach, łączy wygodę z najwyższymi standardami bezpieczeństwa. Cały proces przeszedł pozytywną ocenę niezależnego audytora, co zapewnia użytkownikom pewność co do ochrony ich danych i transakcji.

– Jesteśmy jednym z pierwszych banków w Polsce, który udostępnia tę funkcjonalność, co potwierdza nasze zaangażowanie w dostarczanie najnowocześniejszych rozwiązań dla naszych Klientów. Sami doskonale wiemy, że zablokowanie dostępu do bankowości bywa frustrujące – szczególnie gdy wymaga kontaktu z infolinią lub wypełniania formularzy. Dlatego w Banku Pocztowym postawiliśmy na prostotę i szybkość – wystarczy smartfon i aplikacja mObywatel, by odzyskać dostęp do bankowości w kilka chwil – mówi Jarosław Gawroński, Naczelnik Wydziału Rozwoju Bankowości Cyfrowej Banku Pocztowego i dodaje: – To już kolejne usprawnienie w tym temacie. W grudniu wprowadziliśmy możliwość samodzielnego ustawienia nowego hasła przez prosty formularz online, bez konieczności kontaktu z Bankiem. Proces pozwolił ograniczyć liczbę zgłoszeń telefonicznych aż o 20%. Takie rozwiązania to realna oszczędność czasu i krok w stronę jeszcze bardziej dostępnej bankowości.

W jaki sposób Klient może odzyskać dostęp do konta?

Opcja do samodzielnego odzyskiwania dostępu do bankowości internetowej poprzez formularz weryfikacyjny lub mObywatela jest umieszczona bezpośrednio na stronie logowania Pocztowy24, pod oknem do wpisywania danych dostępowych. Aby skorzystać z tej funkcjonalności, w systemie bankowym muszą widnieć aktualne dane Klienta.

Proces odblokowania bankowości internetowej za pomocą aplikacji mObywatel jest szybki i intuicyjny, trwający maksymalnie 2 minuty. Po podaniu numeru NIK, system weryfikuje dane właściciela rachunku i wyświetla QR-kod do zeskanowania w aplikacji mObywatel lub alternatywnie 6-cyfrowy kod do ręcznego wpisania. Po weryfikacji danych następuje przekazanie danych Klienta do Banku. Przekazane dane są weryfikowane po stronie Banku z danymi właściciela numeru NIK-a, zapisanymi w systemach Banku. Jeśli wymagane dane są zgodne, klient otrzymuje SMS z kodem, który wpisuje w celu odblokowania dostępu. Następnie może wybrać jedną z opcji: powrócić do logowania za pomocą dotychczasowego hasła albo zmienić hasło, otrzymując jednorazowy kod SMS ważny przez 24 godziny.

– mObywatel ma już ponad 9 milionów użytkowników, którzy logują się do niego 27 milionów razy w ciągu miesiąca. Aplikacja, która jest bramą do wielu cyfrowych usług publicznych, pozwala w wygodny i bezpieczny sposób zdalnie potwierdzić swoją tożsamość. Dlatego coraz częściej używana jest również w procesach weryfikacyjnych banków i innych podmiotów komercyjnych. Wdrożenie Banku Pocztowego to kolejny przykład wykorzystania jej potencjału, z czego się bardzo cieszymy – mówi Radosław Maćkiewicz, Dyrektor Centralnego Ośrodka Informatyki.