W tegorocznym rankingu „Top Marka”, wyróżniającym firmy najczęściej pojawiające się w mediach i cieszące się najlepszym wizerunkiem, Bank Zachodni WBK otrzymał specjalne wyróżnienie „Pozytywna Marka w latach 2007-2016”. Znalazł się również na 2. pozycji wśród banków w głównym rankingu „Top Marka 2016”.
– Tytuł „Pozytywnej Marki w latach 2007-2016” jest dla nas bardzo cenny, zwłaszcza teraz, gdy sektor bankowy mierzy się z wyzwaniami wizerunkowymi. Zbudowanie pozytywnego sentymentu wobec marki wymaga więc niezwykłej skuteczności. W naszym przypadku za sukcesem marki stoi dobrze skoordynowana współpraca komunikacji i marketingu z biznesem oraz otwarta polityka komunikacyjna. – mówi Artur Sikora, Dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu Banu Zachodniego WBK.
Tytuł „Pozytywnej Marki w latach 2007-2016” został przyznany Bankowi Zachodniemu WBK jako marce, która uzyskała najwyższą liczbę punktów za publikacje o pozytywnym wydźwięku. Tym samym Bank Zachodni WBK jest instytucją, która we wszystkich dziewięciu rankingach Top Marka, była najczęściej (3 razy) wyróżniana za pozytywne publikacje na swój temat. Bank uzyskał wysoką liczbę punktów we wszystkich kategoriach składających się na ranking „Top Marka 2016” (liczba publikacji, zasięg, wydźwięk).
Ranking „Top Marka” przygotowywany przez magazyn „Press” i Press-Service Monitoring Mediów od dziewięciu lat wyłania najczęściej i najlepiej opisywane w prasie marki w 11 branżach. Uwzględnia liczbę, zasięg oraz wydźwięk publikacji, a od trzech edycji obejmuje również przekazy internetowe i w mediach społecznościowych. Badaniem „Top Marka 2016” zostały objęte publikacje o markach z okresu lipiec 2015 – czerwiec 2016.