Dobiegający właśnie końca rok 2021 upłynął pod znakiem dynamicznych zmian. Trwająca od blisko dwóch lat pandemia COVID-19 wpłynęła na przyspieszenie transformacji cyfrowej w wielu organizacjach. Dotyczy to także banków, które chcąc odpowiadać na nową sytuację i oczekiwania klientów, musiały przejść przyspieszony kurs kompetencji cyfrowych i w wielu przypadkach zdały go wzorcowo. Potwierdzają to wyniki badania zrealizowanego na zlecenie Alior Banku, zgodnie z którymi blisko 70 proc. uczestników deklaruje, że nie ma obecnie potrzeby odwiedzenia oddziału, ponieważ większość operacji jest już dostępnych z poziomu bankowości internetowej i mobilnej. Digitalizacja usług bankowych to zdecydowane ułatwienie dla klientów.
Klient w wirze cyfrowych zmian
Nowy wymiar obsługi
Badanie zrealizowane zostało na zlecenie Alior Banku przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych w dniach 27-31 sierpnia 2021 roku. W ramach badania ilościowego przeprowadzono wywiady przy użyciu techniki CATI, na grupie dorosłych Polaków (n=1005).