Polska staje się jednym z najważniejszych krajów na światowej mapie Centrów Usług Biznesowych. Podobnie jest z Citi Service Center Poland, które rozwija swoją działalność zarówno w Warszawie, Łodzi jak i w Olsztynie. I właśnie w stolicy Warmii i Mazur Citi, do końca czerwca, planuje zwiększyć zatrudnienie o 114 nowych pracowników.
Międzynarodowe firmy ulokowały w Polsce 470 centrów nowoczesnych usług biznesowych. Przykładem rozwoju globalnej firmy na polskim rynku jest Citi, które na jedno ze swoich centrów operacyjnych wybrało właśnie Olsztyn.
Rok 2015 to dla nas czas dynamicznego rozwoju. Od 2010 roku zwiększyliśmy nasze zatrudnienie z poziomu 1000 do ponad 3000 osób, a na tym nie koniec. W Olsztynie tylko do końca II kwartału mamy otwarte rekrutacje dla 114 nowych pracowników w trzech obszarach: zarządzania dostępami do systemów informatycznych, parametryzacji i wyceny papierów wartościowych oraz parametryzacja rachunków – mówi Beata Skawińska, Szefowa Operacji Bankowości Transakcyjnej w Krajach Europy Środkowo-Wschodniej w Citi Service Center Poland.
Olsztyn nie przypadkiem został wybrany na miejsce rozwoju Citi Service Center Poland. Jest to ważny ośrodek akademicki w Polsce, w którym występuje duże zapotrzebowanie na pracę. Z danych GUS wynika, że na koniec 2014 roku w województwie warmińsko-mazurskim występował najwyższy w Polsce poziom bezrobocia, sięgający 18,9 proc.
Nasze rekrutacje realizowane są nie tylko wśród specjalistów, ale przede wszystkim wśród młodych osób poszukujących nowych lub pierwszych wyzwań zawodowych w analitycznym środowisku. Brak doświadczenia nie zamyka drogi do Citi. Liczą się zdolności analityczne, potencjał do szybkiej nauki, bardzo dobra lub dobra znajomość języka angielskiego. Kolejne cenne kompetencje to otwartość, wnikliwość, umiejętność współpracy i chęć zdobywania nowych doświadczeń – mówi Beata Skawińska, Szefowa Operacji Bankowości Transakcyjnej w Krajach Europy Środkowo-Wschodniej w Citi Service Center Poland. Dla osób mających takie predyspozycje Citi to okazja do szybkiego rozwoju wielu umiejętności a to za sprawą pracy w dynamicznym i międzynarodowym środowisku. Warto przy tym podkreślić, że firma oferuje wiele możliwości awansu oraz dalszego rozwoju w innych obszarach wewnątrz organizacji.
W początkowym etapie zatrudnienia każdy nowy pracownik odbędzie serię szkoleń, w czasie których będzie mógł poznać wszystkie praktyczne umiejętności wymagane w codziennej pracy w poszczególnych obszarach. Do obowiązków zespołu zarządzania dostępami do systemów informatycznych należy obsługa pracowników Citi z całego świata w zakresie nadawania dostępów do aplikacji bankowych. Pracownicy zespołu parametryzacji i wyceny papierów wartościowych będą odpowiedzialni za procesowanie, potwierdzanie i sprawdzanie kursów walut oraz stóp procentowych w systemach banków oraz modyfikowanie danych papierów wartościowych. Z kolei w wydziale parametryzacji rachunków zatrudnione osoby będą prowadziły aktualizację w systemach bankowych danych klientów z krajów Europy Zachodniej.
Citi Service Center Poland działa w Polsce od 10 lat. W trzech lokalizacjach, polscy specjaliści obsługują klientów Citi z 102 krajów Europy, Azji, Afryki, Australii oraz obydwu Ameryk. CSC Poland zwiększyło liczbę pracowników z 57 w 2005 roku sięgając 3500 osób do końca kwietnia 2015 roku.
Źródło: Citi Handlowy