Click to Pay dostępny w Paynow – bramce płatniczej mBanku

Click to Pay to nowy sposób płatności w internecie, który umożliwia szybkie i bezpieczne zakupy kartą bez podawania jej danych. Rozwiązanie stworzyły globalne organizacje płatnicze, w 2024 roku. Teraz z tej metody płatności mogą korzystać także klienci bramki płatniczej Paynow.

Paynow to bramka stworzona przez mBank. Korzystają z niej tysiące sklepów internetowych. Udostępnia sklepom siedem metod płatności, w tym takie innowacyjne rozwiązania jak portfele cyfrowe czy płatności odroczone. Teraz do tego zestawu dołączył Click to Pay.

Wystarczy jedno kliknięcie

Dzięki Click to Pay płacenie kartą w internecie może zostać ograniczone do jednego kliknięcia. Klient nie musi za każdym razem wpisywać danych karty, jej daty ważności ani kodu CVC. Aby z niej korzystać wystarczy za pierwszym razem zarejestrować kartę i potwierdzić swoją tożsamości za pomocą jednej z metod autoryzacji: kodem z SMS-a lub maila albo biometrią. Następnie dodaje się urządzenie do zaufanych. Dzięki temu przy kolejnych zakupach system sam je rozpoznaje. Wtedy, aby sfinalizować płatność wystarczy już tylko wybrać zapisaną kartę (jeśli klient nie chce dodawać urządzenia do zaufanych, może na końcu pozostawić dodatkową metodę autoryzacji, np. potwierdzenie kodem z SMS-a).
Click to Pay nie tylko przyspiesza płatność, ale też podnosi jej bezpieczeństwo. Wykorzystuje bowiem tokenizację, czyli zastępowanie danych, w tym przypadku karty, zaszyfrowanym algorytmem (tokenem). Sprzedawca nie zna więc danych klienta. Tokenizacja jest dziś wykorzystywana m.in. w porfelach cyfrowych i w subskrypcjach na platformach streamingowych.
Click to Pay jest metodą dostępną dla wszystkich posiadaczy kart na świecie. Jego wprowadzenie do e-sklepu poprawia konwersję płatności, dzięki jej przyspieszeniu i uproszczeniu. Może też pozytywnie wpływać na lojalizację klienta, który preferuje nowoczesne płatności.

Jak dodać Click to Pay do e-sklepu

Metoda dostępna jest w popularnych platformach sklepowych, a także na gotowych wtyczkach i otwartej dokumentacji technicznej. Uruchomienie jej jest bezpłatne.

To nie koniec nowości w Paynow

Paynow systematycznie rozszerza swoją działalność. W czerwcu dostał oficjalną licencję na integrację z Shopify – to oznacza, że bramka Paynow jest już dostępna na platformie i każdy klient (nowy czy obecny) może ją włączyć w swoim sklepie. Shopify to lider wśród rozwiązań SaaS-owych na rynku globalnym. Umożliwia tworzenie i prowadzenie sklepu internetowego, osobom bez zaawansowanej wiedzy technicznej. Korzystają z niego najczęściej średnie firmy.
Paynow rozwija się także w obszarze bezpieczeństwa płatności. Nowością w bramce jest Customer ID – funkcja, która pozwala filtrować transakcje kartowe według lokalizacji, typu karty czy zgodności z regulacjami branżowymi. To rozwiązanie szczególnie przydatne dla firm działających w sektorach wymagających dodatkowej kontroli źródła płatności, takich jak farmacja. Z Customer ID mogą korzystać wszyscy użytkownicy bramki Paynow, o ile ich sklep jest zintegrowany po API. Funkcja nie jest dostępna w przypadku gotowych wtyczek, takich jak te dla PrestaShop czy WooCommerce, gdyż wymaga bezpośredniego połączenia z systemem płatności.
Więcej na temat Click to Pay znaleźć można na stronie Paynow
Szczegółowych informacji udzielają też doradcy Paynow w placówkach mBanku.