Czy praca w obszarze sprzedaży to dobra decyzja? Sprawdzamy jak jest: pracownicy i pracowniczki Banku BNP Paribas odpowiadają na komentarze internautów opowiadając o własnych doświadczeniach

Bank BNP Paribas w ramach kolejnej odsłony kampanii #UnexpectedJobs stawia czoła stereotypom dotyczącym pracy w Centrach Klienta banku – chce przełamać uprzedzenia i mity krążące wokół tego obszaru działalności, odpowiadając bezpośrednio głosom z portali internetowych, służących wystawianiu anonimowych opinii.
W nowych krótkich spotach kampanii employer brandingowej #UnexpectedJobs pracownicy i pracowniczki czytają komentarze znalezione w sieci i mówią, jak naprawdę wygląda ich codzienność, dzieląc się osobistymi doświadczeniami.

Dobra reputacja pracodawcy w latach po pandemii nabiera coraz większego znaczenia, jak pokazuje najnowszy raport firmy Randstad „Employer Brand Research 2024”. Podczas gdy przed 2020 r., była ona istotna dla małego grona osób poszukujących pracy, w 2024 r. stała się ona istotnym argumentem przy wyborze pracodawcy już dla prawie co drugiej osoby pracującej. Badanie potwierdza też, że kandydaci szukają opinii na temat pracodawcy głównie w Internecie.

Bank BNP Paribas przeanalizował komentarze, pytania i wątpliwości dotyczące pracy w sieci sprzedaży. Zidentyfikowano najczęściej pojawiające się zagadnienia i wątpliwości, i zaproszono pracowników oraz pracowniczki, którzy na co dzień pracują w Centrach Klienta, aby odpowiedzieli na pytania internautów, opowiedzieli o swojej pracy, ścieżce kariery oraz o tym, jak rzeczywiście wygląda ich codzienna praca – tak, by potencjalni kandydaci mogli usłyszeć autentyczne, często nieoczywiste historie osób, które jeszcze niedawno były na ich miejscu.

W wielu opiniach na portalach służących do wyrażania opinii o pracodawcach można spotkać się z głosami, że praca w sieci sprzedaży jest mało rozwojowa i angażująca. W spotach kampanii pracownicy banku skutecznie obalają ten i wiele innych stereotypów, przywołując historie oparte na własnych doświadczeniach. „Jak to w życiu wszystko zależy od człowieka i jego motywacji, ale ja zaczynałem od roli doradcy, aż do zarządzania całym oddziałem i 5-osobowym zespołem. Teraz zarządzam trzema placówkami z 17-osobowym zespołem. Chyba jednak można coś osiągnąć” – odpowiedział w jednym z czterech spotów kampanii Dariusz Bandzyra, dyrektor Centrum Doradczego Bankowości Detalicznej i Biznesowej w Banku BNP Paribas, mistrz bankowych więzi #UnexpectedJobs.

Nowa odsłona kampanii employer brandingowej banku jest uzupełnieniem szerszej kampanii #UnexpectedJobs, rozpoczętej pod koniec maja 2023r. W ramach jej działań bank w nieoczywisty, ale autentyczny sposób opowiada o codziennej pracy ludzi tworzących zespół Banku BNP Paribas.

,,Jedną z naszych bankowych wartości jest transparentność co oznacza, że zawsze mówimy tak, jak jest. To podejście wykorzystaliśmy w naszej kampanii stawiając na autentyczność. Wierzę, że to pomoże kandydatkom i kandydatom podjąć dobrą decyzję i dołączyć do nas” – mówi Magdalena Pilarska, menadżerka ds. Employer Brandingu i Komunikacji w Banku BNP Paribas.

Zaangażowanie banku i otwartość na potrzeby pracowniczek i pracowników potwierdza uzyskany przez Bank BNP Paribas w 2024r., po raz jedenasty certyfikat Top Employer Polska, który potwierdza najwyższe standardy w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Nagroda ta jest dowodem na efektywność w budowaniu coraz lepszego miejsca pracy, w którym fundamentalne znaczenie mają szacunek dla różnorodności i dialog z pracownikami. Dzięki współpracy i zaangażowaniu całego zespołu, w tegorocznej edycji bank uzyskał najwyższy wynik od trzech lat, na poziomie 95,73%.

Od 20 maja spoty kampanii są emitowane w digitalu na wiodących portalach rekrutacyjnych takich jak pracuj.pl i olx.pl oraz na portalach należących do bazy dostawcy MCNetwork (m. in. Bankier.pl, wprost.pl, biznesinfo.pl, dziennik.pl i inne) wykorzystując najbardziej skuteczne formaty komunikacji z kandydatami, a także w social mediach (Facebook, Instagram oraz YouTube).

Za przygotowanie kampanii odpowiedzialna była agencja Be About | Hybrid Agency, a za planowanie i zakup mediów Havas Media Poland.

Spoty można obejrzeć również na kanale YouTube banku: https://www.youtube.com/playlist?list=PLGDdBtj0RC1j85KzY3FMQ41l41hKkx8Jd

Szczegóły odnośnie marki pracodawcy dostępne są na stronie www.bnpparibas.pl/kariera.

Exit mobile version