Klienci korzystający z licznika przedpłaconego mogą od dziś zasilić go w dowolnym czasie i miejscu – wystarczy, że zalogują się do swojego konta
To idealne rozwiązanie dla osób, które chcą mieć pełną kontrolę nad zużyciem, ale też oszczędnością energii
Klient ma do wyboru doładowania największych operatorów: Energa, INNOGY, Tauron, Enea i PGE.
Od dziś klienci PKO Banku Polskiego mogą korzystać z opcji doładowań przedpłaconych liczników energetycznych za pośrednictwem serwisu iPKO. Możliwość takiego sposobu opłaty za prąd mają konsumenci największych dostawców energii. Liczniki pre-paid są doskonałym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy chcą mieć pełną kontrolę nad zużyciem energii oraz wydatkami z tym związanymi.
Doładowanie licznika pre-paid w serwisie iPKO jest szybkie i proste. Po zalogowaniu się do serwisu internetowego banku należy przejść do sekcji „Doładowania”, a następnie „Doładowania liczników”. Następnie podać numer licznika (PPE), kwotę doładowania oraz potwierdzić transakcję kodem jednorazowym. Kod do doładowania licznika zostanie przesłany wiadomością e-mail oraz SMS. Otrzymany kod wystarczy wprowadzić na swoim liczniku.
Liczniki rodzaju pre-paid można doładować dowolną kwotą, która zostaje później przeliczona na konkretną ilość energii. Po podaniu numeru licznika w serwisie iPKO bank sam rozpoznaje operatora energetycznego. Użytkownicy, którzy korzystają z rozliczenia dwustrefowego mogą rozdzielić kwotę doładowania na dzienną i nocną.
– Nowa funkcjonalność doładowań przedpłaconych liczników energetycznych w iPKO jest rozwiązaniem wspierającym nowoczesne propozycje rynkowe w sektorze energetycznym. Przewidujemy, że najbardziej zainteresowanymi doładowaniami będą osoby wynajmujące mieszkania, właściciele domków letniskowych, ale też wszyscy ci, którzy dbają o swoje oszczędności. Nowa usługa daje możliwości ciągłej kontroli zużycia prądu, zakupu energii w dowolnym czasie z dowolną częstotliwością: raz na tydzień, miesiąc czy kwartał. Dodatkowo niweluje potrzebę nadpłacania za prognozy energii bo płaci się tylko za faktycznie zużytą energię – mówi Marcin Idychowski, ekspert w Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej.
Klienci banku mogą doładować energię na kilka sposobów:
- doładowania jednorazowe,
- doładowania zdefiniowane – korzystając z nich, numer licznika podaje się jedynie podczas pierwszego doładowania, a przy kolejnych transakcjach wpisuje się tylko kwotę, za jaką chce się dokonać zakupu energii,
- doładowania cykliczne – pozawalają na ustawienie stałej częstotliwości oraz kwoty doładowania. W tym wypadku numer licznika podaje się również tylko podczas pierwszego zlecenia.
W ten sposób można doładować też liczniki innych osób wystarczy znać tylko ich numer.