Fuzja operacyjna w Alior Banku – przerwa w dostępie do usług bankowych

Od 24 do 27 marca br. planowane jest zakończenie operacyjnego połączenia wydzielonej części Banku BPH i Alior Banku. Wiąże się to z koniecznością wyłączenia w tym okresie systemów informatycznych, co skutkować będzie przerwą w dostępie do bankowości internetowej i mobilnej, infolinii oraz placówek dla klientów Alior Banku, T-Mobile Usługi Bankowe i przejętych z Banku BPH.

W piątek 24 marca br. zostaną wyłączone systemy bankowości internetowej i mobilnej: o godz. 14.30 system BusinessNet dla klientów biznesowych, o godz. 17.10 system Sez@m dla klientów indywidualnych i Biura Maklerskiego przejętego z Banku BPH, a o godz. 23.00 bankowość internetowa i mobilna dla pozostałych klientów Alior Banku, w tym klientów Biura Maklerskiego, Kantoru Walutowego i T-Mobile Usługi Bankowe. Klienci nie będą mogli realizować przelewów, płatności internetowych (dotyczy to również szybkich płatności „Płacę z Alior Bankiem” oraz „Przelew z BPH” w sklepach internetowych oraz na portalach aukcyjnych) ani korzystać z innych usług bankowości elektronicznej, takich jak płatności BLIK.W tym czasie bank nie będzie obsługiwał wniosków internetowych dotyczących sprzedaży produktów i sprzedaży ratalnej w internecie i sklepach tradycyjnych.

Przez cały okres niedostępności systemów bankowych klienci będą mogli realizować transakcje kartami płatniczymi Mastercard i Visa, a także kartami Kantoru Walutowego oraz T-Mobile Usługi Bankowe, tzn. płacić nimi w sklepach i punktach usługowych, a także wypłacać środki z bankomatów.

Placówki przejęte z Banku BPH będą otwarte w piątek 24 marca br. w standardowych godzinach, ale w części oddziałów nie będzie w tym dniu prowadzona obsługa gotówkowa (wpłaty i wypłaty w kasie), a  w pozostałych będzie realizowana tylko do godz. 13.00. Oddziały oraz placówki partnerskie oznaczone logo Alior Banku będą dostępne dla klientów w piątek w standardowych godzinach (do godz. 18.00 lub 20.00) i będzie w nich prowadzona obsługa gotówkowa. Działające zwykle w weekendy oddziały Alior Banku będą zamknięte.

W piątek 24 marca br. od godz. 17.00 infolinia będzie działać w trybie informacyjnym, to znaczy bez możliwości realizacji transakcji. Dyspozycje związane z zastrzeganiem kart będą realizowane bez zmian, całodobowo.

Przywrócenie dostępu do usług bankowych jest planowane na poniedziałek, 27 marca br. na godz. 6.00. Od tego momentu klienci wywodzący się z Banku BPH będą logować się do systemów bankowości internetowej Alior Banku, dostępnych za pośrednictwem strony www.aliorbank.pl,  po wybraniu przycisku „Zaloguj”. Obsługę tych klientów przejmą oddziały i placówki partnerskie oznakowane logo Alior Banku oraz infolinia Alior Banku, dostępna pod numerem 19 502.

Daty i godziny występowania ograniczeń w dostępie do poszczególnych usług i produktów:

Ograniczenia w dostępie do usług Alior Banku w okresie od 24 do 27 marca br.
  klienci Alior Banku klienci wywodzący się z Banku BPH
Karty płatnicze Mastercard, Visa oraz bankomaty Dostępne transakcje kartami oraz wypłaty z bankomatów, przy ograniczeniu łącznej kwoty transakcji do wysokości salda na koniec dnia w piątek 24.03
Infolinia Od 24.03 od godz. 17.00 do 27.03 do godz. 8.00 dostępna w trybie informacyjnym
oraz dyspozycje zastrzegania kart

 

System bankowości internetowej Niedostępny od 24.03 od godz. 23.00 do 27.03 do godz. 6.00 Sez@m – niedostępny od 24.03 od godz. 17.10 (system zostanie wyłączony po sesji giełdowej)

BusinessNet – niedostępny od 24.03 od godz. 14.30

do 27.03 do godz. 6.00

Bankowość mobilna Niedostępna od 24.03 od godz. 23.00 do 27.03 do godz. 6.00 Niedostępna od 24.03 od godz. 14:30

 

Od 27.03 od godz. 6:00 klienci indywidualni będą mogli korzystać z aplikacji mobilnej Alior Mobile, dostępnej na urządzenia z systemami Android, iOS oraz Windows.

 

Aplikacja mobilna dla klientów biznesowych, którzy będą korzystać z:

·        systemu bankowości internetowej Alior Banku – będzie niedostępna; proponujemy korzystanie z wersji light bankowości internetowej, dostępnej pod adresem: https://m.aliorbank.pl,

·        systemu bankowości internetowej dla klientów biznesowych (zwanego wcześniej BusinessNetem) – zostanie udostępniona w późniejszym terminie i będzie przeznaczona – tak jak dotychczasna urządzenia z systemami operacyjnymi Android i iOS.

 

Oddziały i placówki partnerskie 24.03 standardowe godziny otwarcia, dostępna obsługa kasowa

 

25-26.03 oddziały nieczynne

24.03 standardowe godziny otwarcia, przy czym w oddziałach brak obsługi kasowej lub obsługa kasowa skrócona
do godz. 13:00

 

T-Mobile Usługi Bankowe Niedostępne (oddziały, system bankowości internetowej i bankowość mobilna) nd.
Biuro Maklerskie Niedostępne od 24.03 od godz. 23.00 do 27.03 do godz. 6.00 Niedostępne od 24.03 od godz. 17:10

Od 27.03 od godz. 6:00 można się logować do bankowości internetowej Alior Banku, dostępnej pod adresem https://aliorbank.pl.

Kantor Walutowy Niedostępny od 24.03 od godz. 23.00 do 27.03 do godz. 6.00 nd.
Płatności internetowe („Płacę z Alior Bankiem”, „Płacę z BPH”) Usługa „Płacę z Alior Bankiem” od 24.03 od godz. 23.00 do 27.03 do godz. 6.00 niedostępna Usługa „Przelew z BPH” wyłączona 24.03 o godz. 17.00

Od 27.03 od godz. 6.00 dostępna usługa „Płacę z Alior Bankiem” (z wyjątkiem klientów, którzy będą korzystać z systemu bankowości internetowej dla klientów biznesowych – dla tej grupy usługa zostanie włączona kilka tygodni po fuzji operacyjnej)

Alior Trader Brak możliwości zasilenia rachunku przelewem internetowym, wyłączona dodatkowa autoryzacja kodem SMS (usługa dostępna standardowo od niedzieli 26.03 od godz. 23:00) nd.
Płatności  BLIK, aplikacja HAIZ Niedostępne od 24.03 od godz. 23.00 do 27.03 do godz. 6.00 nd.
Usługi oferowane przez pośredników kredytowych oraz Tesco Finanse Niedostępne od 24.03 od godz. 23.00 do 27.03 do godz. 6.00 nd.
Przelewy zlecane w systemie bankowości internetowej Sez@m  

nd.

Przelewy krajowe zlecane w systemie Sez@m będą realizowane 24.03 do godz. 17:00. W przypadku braku środków na rachunku w momencie realizacji zlecenia, zlecenie zostanie odrzucone.

Przelewy z rachunku maklerskiego realizowane będą 24.03 do godziny 14:00, a zlecone po tym czasie zostaną odrzucone.

Przelewy zlecane w systemie bankowości internetowej BusinessNet  

nd.

Zlecanie przelewów krajowych (w PLN) poprzez system BusinessNet będzie możliwe 24.03. do godz. 14:30. Zostaną one odrzucone 24.03, jeśli do godz. 15:40 nie będzie na rachunku wystarczających środków na ich realizację.

W związku ze zbliżającymi się terminami płatności podatkowych, prosimy klientów biznesowych o wcześniejsze zlecenie przelewów.

Przelewy (polecenia wypłaty) realizowane w oddziałach przejętych z Banku BPH  

nd.

Przelewy (polecenia wypłaty) zagraniczne oraz realizowane w kraju w walucie obcej:

·        w trybie zwykłym (we wszystkich dostępnych walutach) będą przyjmowane do 23.03 (czwartek) do godz. 16:00 oraz zostaną zrealizowane z datą waluty nie późniejszą niż 24.03 (piątek),

·        w trybie pilnym w walutach: USD, EUR, GBP, PLN będą przyjmowane do 23.03 (czwartek) do godz. 16:00, a w pozostałych walutach do godz. 12:00 oraz zostaną zrealizowane z datą waluty nie późniejszą niż 24.03 (piątek),

·        w trybie ekspres w walutach: USD, EUR, GBP, PLN będą przyjmowane do 24.03 do godz. 12:00.

Polecenia wypłaty na rachunki prowadzone w Alior Banku (w tym na rachunki w ramach Masowego Przetwarzania Płatności) będą przyjmowane do 24.03 do godz. 15:00.

 

Po operacyjnym połączeniu, klienci wywodzący się z Banku BPH będą mogli korzystać z systemów bankowości internetowej i mobilnej Alior Banku oraz uzyskają możliwość obsługi w połączonej sieci oddziałów i placówek partnerskich.

Instrukcje logowania do bankowości internetowej, obowiązujące po fuzji operacyjnej, są dostępne dla klientów wywodzących się z Banku BPH pod adresem: https://online-fuzja.aliorbank.pl, po zalogowaniu do systemu Sez@m (klienci indywidualni i Biura Maklerskiego).

Instrukcje będą dostępne dla klientów indywidualnych oraz klientów Biura Maklerskiego przez kilka tygodni po fuzji operacyjnej. Instrukcje logowania dla klientów biznesowych są sukcesywnie wyświetlane w systemie BusinessNet.

Bank informuje klientów o planowanym terminie i zakresie niedostępności usług za pośrednictwem strony internetowej, poprzez korespondencję e-mail, w formie automatycznych komunikatów na infolinii (IVR) i banerów wyświetlanych w systemie bankowości internetowej. Komunikaty informacyjne zostaną także umieszczone w placówkach Alior Banku.

ŹRÓDŁOAlior Bank