IKO zwycięzcą głosowania internautów w konkursie Mobile Trends Awards

Aplikacja mobilna IKO wygrała w kategorii Nagroda Specjalna Internautów w 10. edycji konkursu Mobile Trends Awards. Zebrała ponad 17 tys. wskazań. Użytkownicy IKO doceniają w aplikacji m.in. innowacyjność, przyjazne rozwiązania oraz dynamiczny rozwój. Dziękujemy za głosy oddane na IKO.

– Aplikacja mobilna IKO zapewnia klientom PKO Banku Polskiego nie tylko szybki i wygodny dostęp do operacji bankowych, ale daje też wiele praktycznych, przydatnych na co dzień możliwości jak np. opłacenie parkowania, czy zakup biletów komunikacji miejskiej. IKO wyróżnia też interface, który odpowiada potrzebom użytkowników i jest zgodny z najlepszymi praktykami. Nie tylko statystyki ale i wyniki głosowania potwierdzają, że korzystanie z aplikacji IKO daje jej użytkownikom satysfakcję – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

W czasach pandemii klienci stali się jeszcze bardziej cyfrowi. Z usług PKO Banku Polskiego za pośrednictwem kanałów zdalnych korzysta już ¾ klientów. Aby wspomóc ich w codziennym bankowaniu wdrożono wiele zdalnych procesów, w IKO m.in. Asystenta głosowego. Usługa za pomocą mówionych poleceń umożliwia m.in.: przelew, doładowanie telefonu, czy płatności BLIKIEM, można też zlecić głosem zmianę limitu karty oraz spłatę karty kredytowej. W ubiegłym roku w aplikacji pojawiła się też m.in. możliwość płacenia za przejazd autostradą bez konieczności zatrzymywania się na bramkach i możliwość otwierania konta „na selfie”. Bank umożliwił też za jej pośrednictwem złożenie wniosku o założenie konta firmowego i jednocześnie rejestrację firmy w CEIDG, a także wgląd do kont z innych banków.
Aplikacja IKO aktywowana została już ponad 5 mln razy. W 2020 roku klienci logowali się do niej prawie 1,2 mld razy. Liczba interakcji klientów w aplikacji IKO wyniosła w minionym roku 3,8 mld i jest to wzrost o 46 proc. (plus 1,2 mld interakcji) w porównaniu z 2019 rokiem. Średnia liczba logowań użytkownika do aplikacji IKO w roku 2020 wyniosła 311, co daje wzrost o 19 proc. w odniesieniu do 2019 roku.
Organizatorem konkursu Mobile Trends Awards jest ClickMaster Polska. Laureatów wskazuje kapituła konkursowa, w której skład wchodzą eksperci związani z branżą mobile. Produkty oceniane są za perfekcję, dostosowanie się do potrzeb użytkowników, innowacyjność oraz rozpoznawalność. Nagrody przyznają także internauci.
ŹRÓDŁOPKO Bank Polski