ING Bank Śląski liderem rankingu „Gwiazdy Bankowości”

ING Bank Śląski po raz trzeci został liderem rankingu “Gwiazdy Bankowości” przyznawanego za całokształt działalności. Bank uzyskał również pierwsze miejsce pod względem jakości relacji z klientami, na które składają się zadowolenie, aktywność i lojalność klientów. Ranking został przygotowany przez Dziennik Gazetę Prawną oraz PwC.

– Dla nas istotny jest wzrost organiczny. Elementem naszej nieustającej troski jest poprawa efektywności, zwiększanie udziału w rynku oraz satysfakcja klientów – powiedział Michał Bolesławski, wiceprezes ING Banku Śląskiego.

ING Bank Śląski otrzymał nagrodę główną za całokształt działalności w 2017 roku. Jak podaje redakcja – „ING BSK pozycję lidera zawdzięcza wysokiej dynamice biznesu, której towarzyszą wysoka efektywność oraz wysoki poziom relacji z klientami”.

Bank zajął także pierwsze miejsce w nowej kategorii „Gwiazda relacji z klientem”. Na wynik złożyły się odpowiedzi szczegółowej ankiety wśród ponad 1,6 tys. posiadaczy rachunków bankowych, w których badano trzy aspekty: zadowolenie, aktywność i lojalność klientów.

ING Bank Śląski uzyskał również pierwsze miejsce w kategorii „Gwiazda wzrostu”. W tej kategorii jury doceniło m.in. 7-proc. dynamikę liczby klientów indywidualnych, a także przyrost kredytów dla gospodarstw domowych ora kapitałów.

Bank zajął także drugie miejsce w kategorii „Gwiazda efektywności”. O wysokiej pozycji banku zadecydowała m.in. najwyższa stopa zwrotu z kapitału, przekraczająca 12 proc., niskie koszty oraz kluczowy wskaźnik efektywności: proporcja kosztów do dochodów.

W tegorocznej edycji rankingu „Gwiazda Bankowości” organizatorzy wzięli pod uwagę kilkadziesiąt wskaźników finansowych za 2017 rok. Złożyły się one na trzy sub-rankingi: Dynamiki, Stabilności i Efektywności oraz całokształt działalności. O pozycji danej instytucji zadecydowały wskaźniki finansowe oraz ocena kapituły.

ŹRÓDŁOING Bank Śląski