Głosami konsumentów, w badaniu przeprowadzonym przez Strefę Gospodarki, marka ING Lease zajęła I miejsce w kategorii “Leasing samochodowy” uzyskując tym samym złote godło „Konsumencki Lider Jakości 2024”.
– Najczęściej branymi aktywami w leasing od lat są pojazdy, z czego lekkie stanowią aż 49%. Gdy do tego dodamy pojazdy ciężarowe, okazuje się, że ruchomości te odpowiadają za ponad 70% rynku leasingu. Także w naszym portfelu pojazdy mają dominujące znaczenie. Konsumenci Lider Jakości ma dla nas niezwykłą wartość. Potwierdza, że nasze działania, w centrum których znajdują się klienci, są przez nich doceniane – wskazuje Adam Sar, prezes zarządu ING Lease (Polska).
Branża leasingowa stanowi ważny filar polskiej gospodarki. Zgodnie z danymi Związku Polskiego Leasingu sektory, które korzystają z leasingu generują prawie 50% naszego PKB, a blisko 30% nakładów inwestycyjnych sfinansowano w 2022 roku poprzez leasing.
W 2023 roku branża leasingowa po raz pierwszy przekroczyła poziom 100 mld zł inwestycji sfinansowanych w jednym roku. Z kolei łączna wartości aktywów, które są w użytkowaniu klientów firm leasingowych przekroczyła barierę 200 mld zł.
Głównym odbiorcą usług leasingowych jest sektor MŚP, który to odpowiada za 47% polskiego PKB.