ING Bank Śląski rezygnuje z płatności HCE w aplikacji Moje ING. W zamian bank proponuje dodanie karty do Google Pay w Portfelu Google.
Od połowy czerwca bieżącego roku nowi klienci nie będą mieli możliwości aktywowania płatności kartą w telefonie. Dotychczasowi użytkownicy będą mogli nadal korzystać z płatności do momentu rezygnacji lub zaprzestanie wsparcia usługi przez bank. Funkcjonalność zostanie całkowicie wycofana z oferty banku do końca 2026 roku.
W zamian bank proponuje użytkownikom urządzeń z systemem operacyjnym Android dodanie karty do Google Pay w Portfelu Google. Google Pay umożliwia płatności zbliżeniowe oraz w Internecie a także opłacanie subskrypcji. Klienci mogą korzystać z karty w Portfelu od momentu jej zamówienia dodając ją do Google Pay w aplikacji Moje ING – wystarczy wybrać kartę w aplikacji poprzez kliknięcie „Dodaj do Google Pay” w szczegółach karty i potwierdzić swoją tożsamość wprowadzając PIN do aplikacji.
By korzystać z usługi trzeba mieć telefon z NFC z systemem Android™ 9.0 lub wyższym oraz z aktywną aplikacją Moje ING w wersji 4.17.0 lub wyższej.
Alternatywnie bank oferuje klientom możliwość korzystania z BLIKA zbliżeniowego.