JA Europe i Visa Europe rozpoczynają badania nt. edukacji finansowej młodych Europejczyków

  • JA Europe i Visa Europe rozpoczynają badania na temat potencjalnych braków w edukacji finansowej młodych Europejczyków

  • Celem badania jest porównanie faktycznego stanu wiedzy finansowej młodych ludzi z oczekiwaniami pracodawców

Z okazji drugiej edycji European Money Week, JA Europe i Visa Europe – we współpracy z Europejską Federacją Bankową, Organizacją Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Wiedniu – rozpoczynają badania mające na celu rozpoznanie potrzeb pracodawców w zakresie umiejętności i wiedzy finansowej młodych ludzi wkraczających na rynek pracy.

Młodzi ludzie dorastają w coraz bardziej konkurencyjnym i coraz szybciej zmieniającym się świecie. Z jednej strony nowe technologie i popyt konsumencki napędzają daleko idące zmiany w sposobach płacenia, zawierania transakcji i zarządzania naszymi finansami, z drugiej zaś wejście na ścieżkę kariery zawodowej staje się coraz większym wyzwaniem. Rozpoczęte dziś badania mają pomóc młodym ludziom lepiej zrozumieć zapotrzebowania pracodawców w sferze umiejętności finansowych.

„Wiedza finansowa to niezwykle ważny czynnik stanowiący uzupełnienie takich pożądanych cech jak przedsiębiorczość czy umiejętność radzenia sobie na rynku pracy. Są one niezbędne zarówno w karierze zawodowej, jak i w życiu codziennym. Tymczasem młodzi ludzie często nie radzą sobie ze złożonością kwestii finansowych” – powiedziała Caroline Jenner, prezes JA Europe – największego w Europie dostawcy programów edukacyjnych w zakresie przedsiębiorczości, przygotowania do pracy i umiejętności finansowych.

Obok przedstawienia pięciu case studies dotyczących wzorcowych praktyk w zakresie edukacji finansowej w Polsce, Rumunii, Hiszpanii, Turcji i Wielkiej Brytanii, badanie ma pomóc ustalić różnice pomiędzy tym, co młodzi ludzie faktycznie umieją w zakresie spraw finansowych, a tym, czego oczekują od nich pracodawcy.

Organizatorzy projektu zapraszają menedżerów wysokiego szczebla z całej Europy do udziału w badaniu i wskazania najważniejszych umiejętności finansowych, jakich wymagać będą od swoich przyszłych pracowników.

„Płatności elektroniczne w niespotykanym wcześniej tempie zmieniają sposoby płacenia i odbierania płatności. Z tego też względu coraz większej wagi nabiera edukacja młodych ludzi w zakresie zarządzania finansami, których znajomość jest niezbędna do pracy i życia we współczesnym, coraz bardziej cyfrowym świecie. Jesteśmy dumni ze wsparcia, jakiego udzielamy ważnym badaniom pozwalających na rozpoznanie istniejących braków i określenie potrzeb w zakresie edukacji finansowej w Europie XXI wieku” – powiedziała Fiona Wilkinson, Chief Communications Officer, Visa Europe.

Więcej informacji na temat badania można znaleźć tutaj. Jego wyniki przedstawione zostaną 27 września br. w Brukseli.

źródło: Visa