Jak zaufanie konsumentów do płatności zbliżeniowych wspiera handel?

Pandemia COVID-19 spowodowała wzrost zaufania konsumentów do płatności zbliżeniowych. W sklepach stacjonarnych w Europie już ponad 80% płatności Visa realizowanych jest w ten sposób [1].

Nie dziwi zatem fakt, że – od czasu podniesienia limitu dla płatności zbliżeniowych w 29 krajach europejskich, w tym w Polsce – przetworzyliśmy na kontynencie już miliard dodatkowych płatności bezdotykowych [2]. Wynik ten osiągnęliśmy w niecałe 12 miesięcy. Jednak nie byłoby to możliwe bez proaktywnych działań rządów i szeroko pojętej branży płatniczej, które umożliwiły podniesienie wspomnianego limitu.

Podniesienie limitu dla płatności zbliżeniowych w zeszłym roku pozwoliło sprzedawcom przetrwać, a klientom płacić przy kasie szybko i bezpiecznie. Jesteśmy świadomi tego, jak wielkie zaufanie pokładają w nas Europejczycy, którzy liczą na nasze niezakłócone działanie i autoryzowanie transakcji w milisekundy. Jeśli możemy mówić o jakiejś zmianie w postrzeganiu płatności zbliżeniowych, to na przestrzeni ubiegłego roku zaufanie wobec ich niezawodności prawdopodobnie jeszcze wzrosło.

Niewątpliwie dzisiaj są one jednym z najbezpieczniejszych sposobów płacenia, w porównaniu z innymi metodami płatniczymi, charakteryzują się bardzo niskim poziomem oszustw. Z tego właśnie powodu konsumenci mają do nich zaufanie i oczekują, że będą mogli korzystać z nich niezależnie od miejsca zakupów. Wobec tych oczekiwań niezwykle ważne jest to, aby niezależni sprzedawcy potrafili nadążyć za tym trendem.

W nadchodzących miesiącach dalsze upowszechnianie płatności zbliżeniowych będzie kluczowe dla odbudowy gospodarki. Niewątpliwie, w miarę znoszenia ograniczeń, sprzedawcy będą spodziewać się wzrostu sprzedaży wobec polepszających się nastrojów konsumentów. Cieszymy się, że wspólnie z naszymi klientami i partnerami możemy pracować nad rozwijaniem kompetencji cyfrowych ponad ośmiu milionów małych firm w Europie. Pomagamy im przystosować się do nowych preferencji klientów w zakresie robienia zakupów, jednocześnie umożliwiając konsumetom płacenie w taki sposób, jaki uznają za stosowny.

Już ponad 100 partnerów dołączyło w Europie do programu Where You Shop Matters – inicjatywy, która wspiera właścicieli małych firm w służeniu swoim społecznościom i nabywaniu kompetencji cyfrowych. Płatności zbliżeniowe mają do odegrania kluczową rolę w upowszechnianiu tych ostatnich. Przykładowo w Czechach, Polsce i na Słowacji Visa współpracuje z rządami nad programami, takimi jak Polska Bezgotówkowa, dzięki którym małe firmy mogą bezpłatnie otrzymać terminale zbliżeniowe i oprogramowanie na okres do 12 miesięcy.

Wiele niezależnych firm działa w trudnych warunkach wywołanych pandemią, wobec czego ważne jest, aby otrzymały one wsparcie i zasoby. Dzięki temu będą mogły pozostać otwarte, mogąc pozytywnie oddziaływać na nastroje swoich klientów. Chcemy pomagać w ożywieniu gospodarczym, które pozwoli małym firmom się rozwijać, a konsumentom zapewni możliwość płacenia w sposób płynny, bezpieczny i elastyczny.

Jeżeli chcesz przeczytać więcej o tym jak wesprzeć lokalne biznesy, przeczytaj wpis ”Miej wpływ, kupuj lokalnie” na naszym blogu. Jeżeli z koleii prowadzisz biznes i chcesz dowiedzieć się więcej o reklamie w internecie, która pozwoli Ci trafić do nowych klientów polecamy artykuł ”Skuteczna reklama w sieci? Liczy się kreatywność, szybkość i regularność”.


[1], [2] Dane VisaNet

Exit mobile version