Już ponad połowa płatności kartą w Polsce to transakcje zbliżeniowe

Woman hand using payment terminal in restaurant

MasterCard opublikował najnowsze dane dotyczące popularności płatności zbliżeniowych wśród polskich konsumentów. Na koniec III kw. 2015 r. udział transakcji zbliżeniowych we wszystkich płatnościach kartami z logo MasterCard lub Maestro przekroczył połowę i osiągnął 51%. Ponadto, liczba kart zbliżeniowych MasterCard aktywnie używanych przez Polaków wzrosła o 35%, a aż o 89% zwiększyła się liczba przeprowadzanych nimi płatności zbliżeniowych, w porównaniu do stanu rok wcześniej. Łączna wartość transakcji dokonanych kartami zbliżeniowymi MasterCard w Polsce wzrosła natomiast o rekordowe 91% rok do roku, a średnia wartość pojedynczej transakcji wyniosła na koniec III kw. 2015 r. ok. 35 złotych (8,92 USD).

Warto zauważyć, że Polska pozostaje w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o rozwój i popularność tej  bezpiecznej i wygodnej formy płatności bezgotówkowych. Spośród innych europejskich krajów wyprzedzają nas jedynie Czechy, gdzie odsetek transakcji zbliżeniowych z wykorzystaniem kart MasterCard wyniósł w III kwartale 2015 r. aż 72%. Inne kraje w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w których płatności zbliżeniowe cieszą się rosnącą popularnością, to Węgry i Słowacja, w których co trzecia transakcja jest bezstykowa.

„Transakcje zbliżeniowe, które pojawiły się na polskim rynku stosunkowo niedawno, bo w 2008 r., szybko stały się standardem. Tak świetne wyniki możemy zawdzięczać jedynie otwartym na technologiczne nowinki Polakom, którzy zaufali wygodnym i bezpiecznym płatnościom zbliżeniowym. Rosnące zapotrzebowanie na najnowsze rozwiązania z zakresu płatności mobilnych i online, jakie obserwujemy, wskazuje, że Polacy są też gotowi pójść krok dalej, aby już wkrótce znaleźć się w awangardzie użytkowników korzystających z rozwiązań płatniczych kolejnej generacji” – komentuje Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.

MasterCard, który obchodzi w tym roku 20. rocznicę rozpoczęcia działalności nad Wisłą, nie ustaje w działaniach wspierających utrzymanie przez Polskę pozycji lidera cyfrowych płatności, m.in. wprowadzając na rynek i popularyzując najnowsze rozwiązania technologiczne z zakresu usług płatniczych, takich jak zbliżeniowe płatności mobilne telefonem oraz MasterPass. Rozwija także i promuje usługę „Płać kartą i wypłacaj” (ang. cashback), dzięki której przy płaceniu za zakupy kartą można wypłacić z kasy sklepu gotówkę o wartości do 300 zł.

źródło: MasterCard

Exit mobile version