Nowa kampania wprowadza pozycjonowanie globalnej marki BNP Paribas, czyli „Bank zmieniającego się świata” oraz nowe produkty banku. Po raz kolejny konsekwentnie Bank porusza ważne tematy społeczne. Działania promocyjne w ramach kampanii wizerunkowej startują 8 kwietnia br. i na początek obejmą Internet oraz social media. W telewizji i kinach spot pojawi się 12 kwietnia. Druga część kampanii, dotycząca produktu, zaplanowana jest na początek maja br.
– BNP Paribas jest marką, która nas mobilizuje do działania, zbliża nas jeszcze bardziej do Grupy BNP Paribas, drugiego banku w Europie w strefie euro i ósmego banku na świecie, i jednocześnie stanowi zobowiązanie wobec naszego akcjonariusza. Wierzę, że to nowe otwarcie będzie dla nas źródłem dodatkowej inspiracji, która ułatwi nam realizację ambitnych planów zawartych w strategii Fast Forward. Specjalnie dla klientów Agro stworzyliśmy nową submarkę BNP Paribas Food&Agro, aby podkreślić, jak ważny jest to dla nas sektor. Chcemy go nadal bardzo mocno wspierać, finansować, dzielić się wiedzą i współpracować z naszymi klientami, czego namacalnym dowodem jest nowo powstały portal Agronomist.pl. Natomiast z myślą o najbardziej zamożnych klientach indywidualnych wdrożyliśmy submarkę BNP Paribas Wealth Management. Grupa BNP Paribas jest niekwestionowanym liderem w segmencie Wealth Management w strefie euro i siódmym co do wielkości graczem na świecie, a teraz również w Polsce, w obszarze Bankowości Prywatnej wchodzimy do ścisłej czołówki – mówi Przemek Gdański, Prezes Zarządu Banku BNP Paribas.
Od każdego z nas zależy, jak będzie wyglądał świat jutro – kilka słów o kampanii
W pierwszym etapie kampanii wizerunkowej usłyszymy i zobaczymy dzieci, które poprzez swoją otwartość i ciekawość świata, nie boją się zadawać wprost trudnych pytań takich jak: „Czy kiedy dorosnę, znajdę pracę w Polsce?”, „Czy kiedy dorosnę, będzie jeszcze świeże powietrze?”, „Czy kiedy dorosnę, nikt nie będzie wytykał mnie palcami?”. Spostrzeżenia bohaterów kampanii mogą stanowić źródło inspiracji do zmian w codzienności.
– W naszej komunikacji skupiamy się na tematach istotnych, prawdziwych i uniwersalnych – ważnych dla Polaków. Obserwujemy zmiany społeczne, kulturowe, które zachodzą w Polsce i na świecie, mówimy o nich i w nich uczestniczymy. Chcemy być marką lubianą i adekwatną do współczesności, co można zauważyć w naszych poprzednich kampaniach – „Dlaczego nie ma kobiet na banknotach” i „Doceniaj, nie oceniaj”. Zależy nam, by zwrócić uwagę na to, że każdy z nas w swoim codziennym działaniu ma wpływ na otaczający nas mikroświat. Możemy ten świat zmieniać na lepsze, bo każdy człowiek jest zmianą, a my jesteśmy Bankiem zmieniającego się świata. Tak widzimy rolę naszej marki – mówi Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający Pionem Komunikacji i Marketingu w Banku BNP Paribas.
W ramach kampanii powstała specjalna strona tyjesteszmiana.pl. Na portalu znajdują się filmy, które powstały we współpracy z osobami, reprezentującymi cieszące się szacunkiem i uznaniem stowarzyszenia i fundacje takie jak: Fundacja Kosmos dla Dziewczynek, Fundacja Nasza Ziemia, Fundacja Ocalenie, Social Wolves Zwolnieni z Teorii, Fundacja Łąka, Stowarzyszenie Lambda Warszawa, Miłość nie Wyklucza. Przedstawione inicjatywy są odpowiedzią na pytania zadawane podczas kampanii. Internauci mogą zagłosować na wybrany przez siebie projekt.
Druga część kampanii, dotycząca produktu, zaplanowana jest na maj. Flagowym produktem będzie „Konto Otwarte dla Ciebie”, w ramach którego oferowane będą 3 wyjątkowe karty debetowe, w zależności od potrzeb klientów. Jedną z nich jest „Karta Otwarta na Świat”, umożliwiająca płatność w prawie 160 walutach, bez dodatkowych kosztów za przewalutowanie. Do karty dołączone jest bezpłatne ubezpieczenie, które pozwala grupie do 5 osób zrezygnować z planowanego wyjazdu, a zwrot kosztów może wynieść do 40 tys. zł na osobę. Dodatkowo posiadacze „Karty Otwartej na Świat” otrzymają do końca roku bezpłatną możliwość korzystania z 1 mln hot spotów wifi na całym świecie w ramach usługi Boingo Wi-Fi. Wszystkie nowe produkty w swoich nazwach zawierają słowo „otwarte”, ponieważ tak chce być postrzegany Bank – jako otwarty na potrzeby, plany i marzenia klientów. Kampania produktowa potrwa do 23 czerwca br.
Przygotowanie koncepcji kampanii oraz produkcję spotu telewizyjnego powierzono agencji Publicis Lion, a reżyserem spotów był Tadeusz Śliwa. Za obsługę mediową kampanii odpowiedzialny jest dom mediowy Havas Media, a w zakresie mediów online agencja Sales and More. Komunikację w Internecie przygotowała agencja Point of View. Za działania w social mediach i akcje niestandardowe odpowiedzialna jest agencja Feeders.