Klienci Alior Banku mogą już korzystać z mojeID w usługach administracji publicznej

Klienci Alior Banku mogą korzystać ze zdalnego potwierdzania tożsamości, rozwiązania dostarczanego przez KIR, nie tylko w ramach usług komercyjnych, ale od teraz także w usługach publicznych.

Alior Bank wprowadził mojeID dla usług komercyjnych w sierpniu br. Klienci banku zyskali możliwość całkowicie zdalnej weryfikacji swoich danych osobowych w usługach świadczonych przez firmy z takich branż jak: ochrona zdrowia, ubezpieczenia, telekomunikacja, energetyka, finanse czy gry losowe. Od teraz użytkownicy bankowości elektronicznej mogą bez wychodzenia z domu załatwiać także sprawy urzędowe.

 Obecnie rozwiązania takie jak mojeID stają się nieodłączną usługą każdego banku, który digitalizację stawia za jeden z kluczowych elementów swojego rozwoju. Wiemy jak ważne dla naszych klientów są narzędzia umożliwiające zdalne potwierdzanie tożsamości, a tym samym uproszczenie codziennych spraw. Dlatego rozszerzenie wykorzystania mojeID w usługach administracji publicznej było dla nas obowiązkowym krokiem w podniesieniu innowacyjności oferty – mówi Krzysztof Konieczka, Dyrektor Działu Daily Banking Alior Banku.

Dzięki integracji mojeID z Węzłem krajowym (login.gov.pl), klienci Alior Banku zyskali zdalny dostęp do szerokiego spektrum usług publicznych świadczonych przez urzędy i systemy administracji publicznej, m.in. ePUAP, Internetowe Konto Pacjenta (pacjent.gov.pl), biznes.gov.pl, praca.gov.pl. mojeID umożliwia również uwierzytelnienie w procesie założenia i korzystania z Profilu Zaufanego.

– mojeID staje się coraz powszechniej wykorzystywanym mechanizmem zdalnego potwierdzania tożsamości zarówno w ramach działań online świadczonych przez komercyjnych dostawców usług, jak i w administracji publicznej. Rozszerzenie zakresu wykorzystania mojeID przez Alior Bank również w sektorze publicznym pokazuje, że nasze rozwiązanie nie tylko spełnia oczekiwania klientów, ale jest także stałym elementem transformacji technologicznej partnerów KIR – mówi Piotr Wichowski, Dyrektor Linii biznesowej usługi identyfikacji w KIR.

ŹRÓDŁOAlior Bank