Od 11 grudnia klienci Banku Pekao S.A. mogą z wykorzystaniem BLIKA wpłacać pieniądze na swoje konto w blisko 3000 bankomatów sieci Euronet oraz 600 sieci Planet Cash. To dwie największe w Polsce pozabankowe sieci bankomatów. Usługa dostępna jest bezpłatnie dla klientów indywidualnych i biznesowych.
Bank Pekao S.A. dołączył do grona 13 instytucji finansowych, które umożliwiły swoim klientom realizowanie transakcji BLIKIEM w czerwcu 2018 roku. Wówczas klienci otrzymali możliwość płacenia BLIKIEM w internecie oraz sklepach stacjonarnych. Obecnie mogą także wpłacać z wykorzystaniem BLIKA pieniądze w bankomatach dwóch największych sieci – Euronet i Planet Cash. Wdrożenie BLIKA przy wpłatach pozwala klientom indywidualnym, jak i biznesowym Banku Pekao S.A. korzystać z szerszej sieci bankomatów, w których mogą bezpośrednio wpłacać pieniądze na swoje konto.
BLIK stał się już masowym systemem płatności w Polsce. Po trzech kwartałach tego roku klienci skorzystali z niego ponad 57 milionów razy – blisko dwa razy więcej niż w całym 2017 roku. Coraz więcej transakcji to między innymi efekt udostępnienia BLIKA dla klientów Banku Pekao S.A., którzy korzystają z aplikacji PeoPay na smartfonach.
– BLIK jest systemem ogólnodostępnym, można nim płacić w internecie, sklepach tradycyjnych oraz przelewać natychmiastowo pieniądze bez znajomości numeru rachunku odbiorcy. Można też oczywiście wypłacać, a także wpłacać pieniądze w bankomatach – mówi Adam Kokoszkiewicz, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK. – Możliwość wpłacania w urządzeniach sieci Euronet i Planet Cash to dodatkowy oczekiwany przez użytkowników Banku Pekao S.A. element funkcjonalności BLIKA, który upowszechnia się także jako metoda deponowania gotówki – dodaje.
Aby wpłacić gotówkę BLIKIEM w bankomacie, należy wybrać opcję „Wpłata BLIK”, a następnie w aplikacji PeoPay wygenerować kod BLIK. W kolejnym kroku klient wpisuje we wpłatomacie kod, potwierdza wpłatę na swoim telefonie i wpłaca pieniądze. Na ekranie głównym aplikacji PeoPay wyświetli się potwierdzenie wpłaty.
– Nowe rozwiązania muszą oferować większą wygodę, gdyż w innym przypadku nasi klienci nie byliby zainteresowani korzystaniem z nich. Wygodna obsługa konta w aplikacji PeoPay, wykorzystanie danych biometrycznych do logowania i akceptacji transakcji, a teraz także wpłaty BLIKIEM – mówi Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności. – Wdrożenie wpłat za pośrednictwem BLIKA pokazuje, jak ważną rolę po raz kolejny odgrywa wygoda dla klienta, chociażby z tego względu, że telefon z aplikacją zawsze mamy pod ręką – dodaje.
Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to jedna z najszybszych metod płatności w sklepach internetowych oraz aplikacjach mobilnych.
System stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie i przyczynia się do ograniczania obiegu gotówki w gospodarce. Za jego rozwój odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP), która stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników. Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, oraz Banku Pekao SA.