W czerwcu wystartował pilotaż projektu – mOkazje zakupy. W ramach niego mBank nawiązał współpracę z Morele.net i umożliwił klientom robienie zakupów bezpośrednio w bankowej aplikacji mobilnej. Obecnie z rozwiązania może korzystać 500 tys. osób. Pierwsi klienci oceniają je bardzo dobrze.
Będzie to prawdziwa rewolucja w bankowości. Oprócz klasycznych bankowych dyspozycji będziemy mieć w aplikacji rozbudowany marketplace Morele – podsumowuje Piotr Puchalski, dyrektor zarządzający ds. obszaru płatności, e-commerce oraz klienta firmowego.
Coraz więcej zakupów, świetne opinie tych, którzy skorzystali
Co kupują klienci mBanku?
Pracujemy z Morele nad rozszerzeniem listy kategorii, zgodnie z tym co podoba się naszym klientom. Chcemy by była ona dopasowana do ich zwyczajów zakupowych, które znamy dzięki analizie ich wcześniejszych transakcji płatniczych – wyjaśnia Bogna Antosiak, dyrektor departamentu e-commerce w mBanku.
– Jak pokazują dane, nasi klienci to ludzie, którzy często kupują w internecie i swoje codzienne sprawy chętnie załatwiają zdalnie. Podobnie jest z kwestiami bankowymi. Do naszej aplikacji mobilnej średnio logują się aż 36 razy w miesiącu (dane za 2 kwartał 2024 r.), czyli więcej niż raz dziennie. Chcemy wykorzystać ich zwyczaje i zaproponować połączenie obu tych światów – bankowego i e-zakupów. Oczywiście jeśli ktoś chciałby w naszej aplikacji załatwiać tylko tematy finansowe, usługę może wyłączyć – mówi Bogna Antosiak.