Citi opublikowało dzisiaj listę najlepszych innowacji w konkursie Citi Mobile Challenge. Realizację tej globalnej inicjatywy rozpoczęto w EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) w lutym. Deweloperzy mieli za zadanie stworzyć rozwiązania w oparciu o cyfrową platformę Citi. Najlepsze koncepcje zaprezentowane potem zostały podczas Demo Days w Jerozolimie, Londynie, Nairobi i Warszawie.
Rozwiązania, za które przyznane zostaną nagrody pieniężne w wysokości 25 tys. USD każda to: “Swave” firmy Swave, “Umati Supply Chain Finance Solution” firmy Umati Capital, “The Kytabu app” firmy Kytabu Inc. oraz “Trade It” firmy Trade It.
Każdy z laureatów wykazał się ogromną pasją przy tworzeniu tych wyjątkowych narzędzi do mobilnej obsługi klienta. Bez takiego nastawienia i takiego zaangażowania trudno jest odnieść długoterminowy sukces”, powiedział Jim Cowles, Szef Citi na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. Banki stoją przed wyzwaniem zdefiniowania siebie na nowo i dlatego muszą współpracować z coraz to szerszą społecznością finansowo-technologiczną. To najlepsza droga do tego, by odnaleźć najlepsze pomysły na stworzenie przyszłościowych rozwiązań dla obsługi klienta.
Cieszy mnie, że na liście najlepszych rozwiązań Citi Mobile Challenge są także te pomysły, które prezentowane były w Warszawie. Mam nadzieje, że rozwiązania te znajdą wkrótce swoje praktyczne zastosowanie z korzyścią dla jakości obsługi klientów bankowych, powiedział Sławomir S. Sikora, prezes Citi Handlowy i dodał: Przez kilka miesięcy trwania Citi Mobile Challenge w regionie EMEA udało nam się stworzyć z wszystkimi deweloperami – uczestnikami naszego konkursu – niewiarygodną atmosferę. Atmosferę tworzenia „nowego”. To ogromnie inspirujące dla nas – pracowników banku, ale co najważniejsze to niezwykle rozwojowe dla naszego biznesu.
Zaprosiliśmy deweloperów z sektora technologii, by spróbowali na nowo zaprojektować bankowość mobilną, a oni stworzyli rozwiązania, które przeszły nasze najśmielsze oczekiwania”, powiedziała Heather Cox, Dyrektor Obsługi Klienta, Systemów Cyfrowych i Marketingu w Sektorze Bankowości Detalicznej Citi. “Przedstawili produkty, które mogłyby zmienić rynek usług finansowych i przyspieszyć postęp w innych branżach takich jak transport czy edukacja. Ci deweloperzy są prawdziwym źródłem inspiracji. Wybór najlepszych innowacji stanowił nie lada wyzwanie i z niecierpliwością oczekujemy wyników wprowadzenia ich rozwiązań na rynek.
Zespoły z 18 krajów zaprezentowały 77 działających prototypów przed ekspertami Citi i liderami opinii w dziedzinie technologii podczas czterech wydarzeń z cyklu Demo Days, które miały miejsce w kwietniu w Jerozolimie, Londynie, Nairobi i Warszawie. Finaliści rywalizowali o możliwość wdrożenia swoich pomysłów w środowisku produkcyjnym przy wsparciu Citi oraz o nagrody pieniężne (o łącznej wartości 100 tys. USD) i pakiet usług oferowanych przez sponsorów Citi Mobile Challenge. Prace konkursowe oceniano pod względem wpływu, wykonalności, doświadczenia użytkownika i funkcjonalności.
Lista nagrodzonych laureatów programu Citi Mobile Challenge EMEA:
- Najbardziej innowacyjne rozwiązanie budujące zaangażowanie klienta: “Avoka Transact” od Avoka
- Najlepsze rozwiązanie w obszarze social commerce: “Elma – Mobile Commerce Payment” od Craft Silicon
- Najbardziej wizjonerskie rozwiązanie w obszarze mediów społecznościowych: “GetGems – Instant Payments Across Social Platforms” od Decentralized Mobile Applications Ltd.
- Najbardziej innowacyjne rozwiązanie społecznościowe: “The Kytabu app” od Kytabu Inc.
- Najbardziej sprzyjające zmianom rozwiązanie w obszarze obsługi klienta: “Mobile Banking for Visually Impaired” od Allianz Managed Operations and Services India
- Najlepsze rozwiązanie w obszarze doświadczenia użytkownika: “Namu Mobile Banking Platform” od Namu Systems(rozwiązanie prezentowane w Warszawie)
- Najbardziej innowacyjne rozwiązanie w oparciu o technologię Blockchain: “P2P Payment & Wallet Platform” od Billon(rozwiązanie prezentowane w Warszawie)
- Najlepsze rozwiązanie w obszarze portfela cyfrowego: “Superwallet” od Finanteq (rozwiązanie prezentowane w Warszawie)
- Najbardziej intuicyjne rozwiązanie konsumenckie: “Swave” od Swave
- Najbardziej innowacyjne rozwiązanie giełdowe: “Trade It” od Trade It
- Najbardziej innowacyjne rozwiązanie dla przedsiębiorstw: “Umati Supply Chain Finance Solution” od Umati Capital
Sponsorzy Citi Mobile Challenge: IBM, MasterCard i Uber również wnieśli swój wkład w nagrody przyznawane w programie i wybrali laureatów.
IBM przyznał tytuł “Najbardziej innowacyjne wykorzystanie platformy Bluemix” jednemu zespołowi w ramach każdego Demo Day. Przedsiębiorcy i start-upy otrzymają dostęp do programu IBM Global Entrepreneur for Cloud Start-ups wraz z kredytem w wysokości 12 tys. USD w Chmurze IBM, jak również uprawnienie do darmowego kredytu w Chmurze IBM w wysokości 120 tys. USD, podczas gdy pozostali laureaci otrzymają aż 80 godzin wsparcia technicznego na okres sześciu miesięcy. Laureaci nagrodzeni przez IBM:
-
“ENT-Mobile Core Products and Services” od ENT-Mobile
-
“GetFit” od Vortex
-
“All the Possibilities” od gameCon (rozwiązanie prezentowane w Warszawie)
-
“Digital Allowance” od Accenture PLC
MasterCard ogłosił kilku laureatów, z których czterech zostało nagrodzonych tygodniowym programem mentorskim w ramach europejskiego programu zaangażowania start-upów MasterCard Start Path Europe, z siedzibą w Dublinie, a jeden z nich otrzyma możliwość ubiegania się o miejsce w kolejnych zawodach technologicznych MasterCard Start Path Europe. MasterCard Start Path Europe zapewnia: mentoring globalnego zespołu ekspertów MasterCard; przedstawienie partnerom MasterCard w celu zapoznania się z możliwościami pilotażowymi; oraz możliwość udoskonalenia istniejących rozwiązań MasterCard.
- “MobiTill” od Data Integrated Limited
- “nFrnds – connecting the unconnected” od VascoDe Technologies
- “Swave” od Swave
- “Swipe Save Invest” od Palyon (rozwiązanie prezentowane w Warszawie)
W konkursie Citi Mobile Challenge, który po raz pierwszy miał miejsce w Ameryce Łacińskiej i Stanach Zjednoczonych w 2014 roku, wzięło udział tysiące deweloperów ze 101 krajów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z odzewu, jaki otrzymaliśmy w Ameryce Łacińskiej, Stanach Zjednoczonych, Europie, na Bliskim Wschodzi i w Afryce”, dodaje Jorge Riuz, Dyrektor Globalnego Programu Akceleracji Cyfrowej w Sektorze Bankowości Detalicznej Citi. W tym roku Citi planuje rozszerzyć zasięg konkursu Mobile Challenge również o Azję, aby zwiększyć zaangażowanie deweloperów, nawiązać bezpośredni kontakt z zagłębiem innowacji i odkryć nowe podejścia do poszerzania integracji finansowej dzięki technologii.
Więcej informacji o Citi Mobile Challenge na stronie www.citimobilechallenge.com i w mediach społecznościowych: #CitiMobileChallenge.
źródło: Citi Handlowy