LiveBank zmienia oblicze światowej bankowości – kolejne 9 państw na mapie ekspansji nadwiślańskiej technologii

LiveBank, czyli wirtualny system bankowy opracowany przez polską spółkę Ailleron, zostanie wdrożony przez międzynarodowy bank Standard Chartered do obsługi ponad 5 milionów klientów w Azji, Afryce i Bliskim Wschodzie. To największa w historii tego typu operacja realizowana przez międzynarodowy bank[1]. Lista państw, w których funkcjonuje rozwiązanie Ailleron S.A. sukcesywnie się wydłuża.

Standard Chartered wdrożył pilotażowo rozwiązanie opracowane przez Ailleron SA w Malezji i Singapurze. Bardzo szybkie zaadaptowanie LiveBank w tamtym regionie otworzyło drzwi do uruchomienia platformy m.in. w: Chinach, Indiach, Tajwanie, Bangladeszu, Hongkongu, Kenii oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Standard Chartered realizuje w ten sposób swoją strategię zakładającą wzmocnienie udziału w bankowości detalicznej, dla Ailleron SA to z kolei kontynuacja globalnej ekspansji i kolejny referencyjny projekt realizowany dla jednego z największych banków na świecie.

„Obszar działalności banku Standard Chartered obejmuje rynki, na których panują zaostrzone procedury bezpieczeństwa. Aby system mógł zostać wdrożony musi przejść rozbudowany proces akceptacyjny i spełniać w 100% kryteria niezwykle rygorystycznej polityki bezpieczeństwa informacji. Tym bardziej obecne wdrożenie jest dla naszej spółki nobilitujące, ponieważ to świadectwo, że LiveBank przeszedł pomyślnie wszystkie, nawet najbardziej wymagające testy. Już od dłuższego czasu odnotowujemy wykładniczy wzrost liczby zapytań o LiveBank. Skokowo wzrasta liczba partnerstw rozbudowujących sieć sprzedaży oraz deklaracji odnośnie zakresu poszerzenia wdrożeń u stałych klientów. Szybkość realizowanych wdrożeń i dotychczasowe doświadczenie są naszymi niewątpliwymi atutami w porównaniu zarówno z lokalną jak i światową konkurencją” – mówi Rafał Styczeń, Prezes Zarządu Ailleron SA.

Dotychczasowa ekspansja LiveBanku potwierdza przyspieszający wśród globalnych banków trend podążania w kierunku cyfrowej rewolucji. Według badań w samej Wielkiej Brytanii liczba wizyt w tradycyjnych oddziałach bankowych spadła z 476 milionów w 2011 roku do 278 milionów w 2016 roku[2]. W innych regionach świata z kolei brak tradycyjnej infrastruktury oddziałów, w organiczny sposób napędza gwałtowny rozwój bankowości mobilnej. Rozwiązanie polskiej spółki z sukcesem wpisuje się w podobne trendy również na innych rynkach.

„Nasz produkt ułatwia i skraca czas załatwiania formalności bankowych, a także pozwala wygenerować szybkie efekty zarówno dla klientów, jak i dla samego banku. Dodatkowo, system zapewnia pełne bezpieczeństwo zawieranych transakcji dzięki szyfrowanym połączeniom oraz możliwości implementacji innowacyjnej technologii biometrii głosowej używanej do autoryzacji transakcji. Z kolei dzięki wykorzystaniu adaptatywnego streamingu, dostosowującego jakość wideo do jakości łącza, bank może zapewnić klientowi wysokiej jakości komfortowe połączenie, co sprzyja interakcji” – dodaje Rafał Styczeń.

W dużym uproszczeniu LiveBank to zaawansowany technologicznie rozwiązanie z obszaru wirtualnej bankowości, które gwarantuje obsługę klienta na najwyższym poziomie bez konieczności wizyty w fizycznym oddziale banku. Zapewnia wiele udogodnień, w tym m.in. możliwość skontaktowania się ze specjalistą, personalnym doradcą, a także dostęp do produktów oferowanych przez bank za pośrednictwem transmisji wideo, audio lub czatu, w zależności od preferencji klienta.

„Biorąc pod uwagę skalę i zasięg tego wdrożenia, możemy z dumą powiedzieć, że jest ono największym tego typu wdrożeniem na świecie. Czujemy się wyróżnieni, że jesteśmy jego częścią. Wsparcie banku Standard Chartered w tym ważnym kroku było dla nas nie tylko dużym wyzwaniem, ale i oczekiwanym sukcesem. Nie poprzestajemy jednak w swoich dalszych staraniach i cały prowadzimy zaawansowane rozmowy w Azji, Brazylii i innych regionach. Mamy dużo innowacyjnych pomysłów na rozwój tego produktu, dlatego liczymy na owocną współpracę zarówno z naszymi aktualnymi jak i nowymi klientami” – dodaje Piotr Skrabski, General Manager LiveBank.

[1] https://www.sc.com/en/news-and-media/news/global/2016-07-21-video-banking-launch-asia-africa-mideast.html
[2] Dane firmy konsultingowej CACI na podstawie artykułu w Financial Times: https://next.ft.com/content/6d0903f4-4e7e-11e6-8172-e39ecd3b86fc
Exit mobile version