mBank z dobrymi wynikami po III kwartale br.

W III kwartale 2016 r. bank zarobił 230,5 mln zł. Przychody ponownie przekroczyły 1 mld zł w kwartale, a liczba klientów wzrosła o kolejne 100 tysięcy.

Wyniki Grupy mBanku za III kwartał 2016 roku odzwierciedlają trudne warunki operacyjne, które są wyzwaniem dla polskich instytucji finansowych. Historycznie niskie stopy procentowe, ograniczony popyt ze strony przedsiębiorstw na kredyty inwestycyjne, negatywny sentyment wobec giełdy, wysokie wymogi kapitałowe i wreszcie podatek bankowy to tylko niektóre czynniki negatywnie oddziałujące na rentowność sektora. Pozytywnym zjawiskiem, mającym wpływ na gospodarkę i banki, było przyspieszenie dynamiki dochodów gospodarstw domowych w związku ze wzrostem płac.

W III kwartale 2016 r. dochody podstawowe Grupy mBanku osiągnęły rekordowy poziom i wyniosły 953,1 mln zł. Wzrost w porównaniu do poprzedniego kwartału wynikał z pozytywnych trendów zarówno w wyniku odsetkowym, który zwiększył się o 5,0 proc., jak i prowizyjnym, który był wyższy o 11,8 proc.

Na wynik banku wpłynęły także wyższe koszty działalności, które wyniosły 499,9 mln zł (wzrost o 1,9 proc. w porównaniu do poprzedniego kwartału) oraz odpisy z tytułu utraty wartości kredytów i pożyczek, które wzrosły do 139,5 mln zł. Koszty ryzyka w III kwartale 2016 roku ukształtowały się na poziomie 69 punktów bazowych w porównaniu do 59 punktów bazowych kwartał wcześniej. Z kolei podatek bankowy pozostał na podobnym poziomie co w poprzednim okresie – bank zapłacił z tego tytułu 89,8 mln zł.

Zysk netto przypadający na akcjonariuszy mBanku wyniósł 230,5 mln zł. Oznacza to spadek o 41 proc. w porównaniu do II kwartału. Należy jednak pamiętać, że w poprzednim okresie bank zanotował jednorazowy przychód z rozliczenia transakcji przejęcia Visa Europe przez Visa Inc.

Poziom wskaźników kapitałowych Grupy mBanku wzrósł w konsekwencji zaliczenia zysku wypracowanego w II kwartale do kapitału podstawowego Tier 1. Łączny współczynnik kapitałowy na koniec września 2016 roku wyniósł 18,6 proc., a współczynnik kapitału podstawowego Tier 1 15,9 proc.

III kwartał 2016 r. był jednocześnie okresem kontynuacji wzrostu organicznego mBanku. Liczba klientów indywidualnych wzrosła o 104 tys. i na koniec września wyniosła 5,25 mln. mBank pozyskał również 475 nowych klientów korporacyjnych.

W ostatnich miesiącach bank rozwijał usługi bankowości mobilnej. Klienci indywidualni zyskali dostęp do asystenta płatności w aplikacji mobilnej. W ramach usługi bank na podstawie dotychczasowych transakcji klienta automatycznie przygotowuje propozycje kolejnych przelewów do realizacji. Aby zapłacić rachunek, nie trzeba już o nim pamiętać.

Warto wspomnieć, że dzięki wysokiej jakości obsługi oraz przyjaznej ofercie, mBank zwyciężył w kategorii bankowości mobilnej w piętnastej edycji rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka”. Otrzymał też tytuł „Najlepszego banku dla firm” w plebiscycie miesięcznika Forbes. Nagrody wręczono we wrześniu br.

Exit mobile version