mBank: księgowość z kontem dla małych przedsiębiorców

mBank wprowadza usługę, która pomoże małym firmom w szybki i niemal automatyczny sposób prowadzić księgowość. Narzędzie mające pomóc w wystawianiu faktur, rozliczaniu się z kontrahentami i wyliczeniu podatku jest integralną częścią serwisu bankowości elektronicznej banku, a korzystanie z niego jest bezpłatne. To pierwsze takie rozwiązanie dla klientów detalicznych na rynku.

– mKsięgowość to narzędzie połączone z firmowym rachunkiem bieżącym. Moduł księgowy jest w pełni zintegrowany z serwisem transakcyjnym, dzięki czemu przedsiębiorca po zalogowaniu do banku zyskuje pełną kontrolę nad swoimi rozliczeniami. Usługa przeznaczona jest zarówno dla obecnych, jak i nowych klientów rozliczających się na zasadach uproszczonej księgowości – mówi Tomasz Kość, dyrektor departamentu małych i średnich firm w mBanku.

mKsięgowość dostępna jest w trzech pakietach. Zostały one skonstruowane w taki sposób, by móc zaspokoić potrzeby zarówno tych klientów, którzy chcą się rozliczać samodzielnie, jak i przedsiębiorców stawiających na codzienne wsparcie księgowego. W wersji samoobsługowej księgowość w mBanku jest bezpłatna. W drugiej opcji, w której cały ciężar prawidłowego prowadzenia księgowości firmy przeniesiony jest na biuro księgowe, kosztuje 150 zł miesięcznie. – Dzięki tej kwocie klient może w pełni powierzyć swoją rachunkowość księgowej, a w serwisie jedynie monitorować jej pracę. To niewątpliwa wygoda i oszczędność czasu. Trzeci wariant usługi zapewnia dodatkowo prowadzenie przez księgową rozrachunków oraz analizę podatkową. Klient zapłaci za niego 300 zł – dodaje Tomasz Kość.

Do mKsięgowości klient zaloguje się tak samo jak do serwisu transakcyjnego. Po wybraniu z menu startowego zakładki „Księgowość”, zyskuje on dostęp do najważniejszych informacji o stanie finansów swojej firmy. Wszystkie dane aktualizowane są na bieżąco, dlatego użytkownik, np. zaraz po zaksięgowaniu wpłaty od kontrahenta zobaczy odpowiednią informację.

– System sam prognozuje stan finansów firmy w najbliższych miesiącach, uwzględniając niezapłacone jeszcze zobowiązania kontrahentów, standardowe wydatki przedsiębiorcy, np. koszty utrzymania biura czy samochodu, i zyski z czekających na opłacenie, a wystawionych już faktur. Narzędzie podpowiada też przedsiębiorcy, m.in. termin zapłaty podatku, wyliczając przy tym jego wysokość – mówi Anita Gołębiewska, dyrektor operacyjny z SuperKsięgowa.pl, która odpowiada za obsługę księgową klientów mKsiegowości.

Dzięki wbudowanej opcji „szybka faktura” przedsiębiorca może zaoszczędzić wiele godzin poświęcanych każdego miesiąca na wystawianie faktur. Czynność ta wymaga wykonania jedynie dwóch prostych kroków i poświęcenia kilku sekund. Dane do faktury zaciągane są automatycznie z serwisu transakcyjnego. Wystarczy zmienić kwotę i zatwierdzić wystawienie faktury, a potem tylko czekać na powiadomienie SMS z banku, że została ona opłacona. Jeśli natomiast kontrahent opóźnia się z płatnością, system może mu wysłać przypomnienie lub monit. Dzięki temu klient nie musi wysyłać e-maili z ponagleniem czy odbywać przez telefon, zazwyczaj mało przyjemnych, rozmów w sprawie zaległych płatności.

źródło: mBank

Exit mobile version