mBank przełącza się na Skype dla firm

mBank wprowadził nowy standard komunikacji korporacyjnej, oparty na rozwiązaniu Microsoft Skype dla firm. System objął ponad 6 tys. pracowników banku w Polsce, Czechach i na Słowacji. Rozwiązanie w ciągu kilku miesięcy stało się jednym z najczęściej wykorzystywanych kanałów komunikacji. Codziennie z komunikatora korzysta 4,5 tysiąca użytkowników, którzy w cztery miesiące zrealizowali łącznie 11,5 tysiąca wideokonferencji i przesłali 7 milionów wiadomości.

Wdrożenie rozwiązania Skype to część szerszego projektu – Workplace 2.0., czyli szeregu działań ułatwiających pracownikom codzienne funkcjonowanie w tak rozbudowanej jak mBank organizacji. W ramach programu stosowane dotychczas komunikatory zostały zastąpione przez nowoczesne środowisko do komunikacji – Skype dla firm.

Dzięki rozwiązaniu firmy Microsoft, każdy pracownik może nie tylko błyskawicznie porozumiewać się z innymi, ale także sprawdzić, czy osoba pracująca w dowolnej innej lokalizacji banku jest aktualnie dostępna, odeszła od komputera czy może uczestniczy w spotkaniu. Skype jest bowiem zintegrowany z pocztą Outlook, z której korzystają pracownicy mBanku, a informacje z kalendarza automatycznie pobierane są do komunikatora. Platforma umożliwia też zorganizowanie wirtualnego spotkania, na które można zaprosić do 250 użytkowników. Co więcej, w trakcie rozmowy mogą oni nie tylko wyświetlać prezentacje, współdzielić pulpit komputera i znajdujące się na nim dokumenty, ale również zaznaczać na nich istotne rzeczy lub tworzyć wykresy, które w czasie rzeczywistym pojawiają się na ekranach wszystkich uczestników. Dzięki możliwości nagrania spotkania osoby, które nie mogły wziąć w nim udziału, otrzymają dostęp do wszystkich prezentowanych treści. Dodatkowo komunikator wyposażony jest w funkcję automatycznego zapisu rozmów, dzięki czemu pracownicy mogą wrócić do nich w każdej chwili.

– Przy tak licznej i złożonej strukturze organizacji, wprowadzenie prostego i przyjaznego użytkownikom narzędzia było nie lada wyzwaniem. Na wszystkie te potrzeby odpowiada platforma komunikacyjna Microsoft Skype dla firm. Dzięki niemu, do kontaktowania się wewnątrz organizacji nie jest już niezbędny telefon, a nowoczesny czat coraz częściej wypiera maile, zwłaszcza przy krótkich wiadomościach. Ułatwia to codzienną pracę i pozwala zaoszczędzić bardzo cenny dla każdego zasób – czas – mówi Jarosław Mastalerz, wiceprezes mBanku ds. operacji i informatyki.

Łącznie system objął 6 tysięcy pracowników w Polsce, Czechach i na Słowacji.

– Skype’owe wideo pomogło w przełamaniu barier geograficznych. Z czasem stało się również jednym z narzędzi wspomagających dzielenie się wiedzą – to dzięki niemu nasi pracownicy mogą uczestniczyć w spotkaniach z najlepszymi ekspertami w danej dziedzinie z kraju i ze świata, które odbywają się w Łodzi czy Warszawie, bez konieczności czasochłonnej delegacji. Skype znacznie ułatwia współpracę i zwykłą codzienną interakcję – tłumaczy Paulina Rutkowska, dyrektor Departamentu Rozwoju Pracowników i Kultury Organizacji mBanku.

Statystyki adaptacji pokazują wyraźnie, że już w kilka miesięcy po wdrożeniu, rozwiązanie stało się jednym z najczęściej wykorzystywanych kanałów komunikacji w mBanku. Około 4,5 tysiąca unikalnych użytkowników korzysta codziennie z nowego komunikatora. Przez cztery miesiące zrealizowano łącznie 11,5 tysiąca wideokonferencji i przesyłano 7 milionów wiadomości. Pracownicy mBanku zorganizowali już także 14,5 tysiąca wirtualnych spotkań.

– mBank jest pionierem wirtualnej bankowości w Polsce i pionierem wykorzystania zaawansowanych technologii informatycznych do rozwoju swojego biznesu i dostarczania klientom innowacyjnych rozwiązań. W Microsoft tworzymy produkty i usługi, których celem jest pomagać ludziom i firmom osiągać więcej. Dlatego tym bardziej cieszę się, że dzięki usłudze Skype dla firm pracownicy banku są w stanie działać sprawniej i bardziej elastycznie. Wierzę, że wkrótce przełoży się to nie tylko na ich zadowolenie, jakość komunikacji i współpracy w firmie, ale również na wydajność całej organizacji – mówi Dariusz Piotrowski, dyrektor Sprzedaży do Klientów Enterprise w Microsoft.

źródło: mBank