Milion kilometrów do pokonania – SGB wspiera dzieciaki w akcji RakReaton

Dzisiaj rusza druga edycja sportowego wyzwania RakReaton, które jest częścią ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Złota Wstążka”, organizowanej przez Fundację Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową. Jej celem jest edukacja, profilaktyka i wsparcie w chorobie. A celem RakReatonu wspólne pokonanie we wrześniu 1 miliona kilometrów. Jeśli cel zostanie osiągnięty, na konto fundacji trafi 100 tysięcy złotych na leczenie dzieci cierpiących na choroby nowotworowe.

Tak jak w ubiegłym roku, do wyzwania RakReaton przyłącza się drużyna SGB-Banku SA. Wspólnie będziemy zbierać kilometry w aplikacji Activy, która jest partnerem technologicznym wydarzenia.

To właśnie tam można zarejestrować się jako uczestnik rywalizacji i wspierać cel akcji. W jaki sposób? Liczy się każdy rodzaj wysiłku fizycznego – spacer, bieg, jazda na rowerze, nordic walking. To prosta aktywność, która nic nie kosztuje, a satysfakcja dzięki niej jest gwarantowana!

 Troszczymy się o to co najcenniejsze, dlatego wspieramy najmłodszych w ich walce o zdrowie i życie – mówi Anna Jaszczak, dyrektor Departamentu Kadr i Administracji SGB-Banku. – Dzięki wspólnemu zaangażowaniu zwiększamy szanse leczenia i dajemy nadzieję podopiecznym fundacji. Wystarczy… zacząć się ruszać! Robimy to w bardzo szczytnym celu, jednocześnie rywalizując między sobą: kto przebiegnie więcej kilometrów, kto przejedzie rowerem dłuższy dystans lub zrobi najwięcej spacerów.

Akcja trwa od 1 do 30 września i można do niej dołączyć w dowolnym czasie. Wrzesień to światowy miesiąc świadomości nowotworów dziecięcych. W tym roku organizatorzy pragną skupić się na walce z białaczką u dzieci. Białaczka stanowi prawie 30 procent wszystkich zachorowań na raka wśród osób przed osiemnastym rokiem życia. To groźna choroba, ale da się ją pokonać. Kluczowym czynnikiem jest szybka diagnoza. Społeczna kampania edukacyjna „Złota Wstążka” ma uczulić rodziców, opiekunów, nauczycieli, lekarzy pierwszego kontaktu i wszystkich dorosłych, którzy mają na co dzień kontakt z dziećmi, jak nie przeoczyć niepokojących objawów i co robić, kiedy je zauważą. Kampanię wspiera SGB-Bank SA.

Szczegóły wyzwania dostępne są tutaj: www.zlotawstazka.pl/rakreaton.

ŹRÓDŁOGrupa BPS