Mobilna autoryzacja dostępna w PKO Banku Polskim

  • Klienci największego polskiego banku mogą teraz autoryzować operacje zlecane w serwisie internetowym czy na infolinii za pomocą aplikacji mobilnej IKO.

  • Obecnie IKO to 3,4 miliona aktywnych aplikacji.

  • Najnowsza wersja IKO umożliwia także szybkie otwieranie konta walutowego z poziomu telefonu.

Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo mogą już korzystać z mobilnej autoryzacji. Od dziś wykonując np. przelewy w bankowości elektronicznej iPKO lub Inteligo, mogą je potwierdzać nawet jednym kliknięciem w aplikacji mobilnej. To szybkie, wygodne i bezpieczne rozwiązanie..

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego została dziś wzbogacona o funkcję mobilnej autoryzacji, która umożliwia potwierdzanie operacji zlecanych na przykład w systemie bankowości elektronicznej poprzez aplikację mobilną IKO. Klienci nie muszą przepisywać już jednorazowych kodów z SMSów – zamiast tego mogą potwierdzić operację w swoim telefonie.

– Aplikacja IKO od dawna jest czymś znacznie więcej niż jedynie narzędziem do płacenia czy wykonywania podstawowych operacji bankowych. Systematycznie wzbogacamy ją o dodatkowe funkcje ułatwiające codzienne bankowanie – nasi klienci mogą w IKO na przykład kupić ubezpieczenie podróżne, czasowo zablokować kartę czy łatwo i szybko zeskanować i zapłacić fakturę. Dziś IKO stało się też narzędziem autoryzacyjnym, które poprawia komfort i szybkość potwierdzania zlecanych w systemie bankowości elektronicznej operacji bankowych – podkreśla Radosław Janusz, kierownik Zespołu Bankowości Mobilnej w PKO Banku Polskim.

Funkcję mobilnej autoryzacji można włączyć zarówno z poziomu aplikacji IKO, jak i w serwisie bankowości internetowej iPKO lub Inteligo. Jest dostępna dla klientów korzystających z IKO na telefonach z systemami Android i iOS. Po zleceniu operacji, np. przelewu klient otrzyma powiadomienie z aplikacji mobilnej IKO. W zależności od typu operacji i kwoty można wówczas potwierdzić operację bezpośrednio w powiadomieniu push poprzez wybranie „zatwierdź” lub powiadomienie może przekierować do aplikacji IKO, w której operację zatwierdza się kodem PIN.

Dzięki mobilnej autoryzacji klienci mogą też od dziś korzystać z funkcji dwuetapowego logowania do systemu bankowości elektronicznej iPKO i Inteligo, która zwiększa bezpieczeństwo korzystania z tych systemów. Po włączeniu tej funkcji, każdorazowo podczas logowania do bankowości elektronicznej, oprócz podania standardowo hasła do iPKO/Inteligo, klient zatwierdza logowanie także w aplikacji mobilnej.

Najnowsza wersja aplikacji IKO jest już dostępna w sklepach z aplikacjami i poza mobilną autoryzacją znalazł się w niej także wniosek o otwarcie konta walutowego (EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK, SEK) z możliwością wygodnego podpięcia kantoru internetowego i karty wielowalutowej. Funkcja ta jest dostępna tylko dla klientów PKO Banku Polskiego. Więcej informacji o najnowszych funkcjach w aplikacji IKO znajduje się na stronie www.iko.pkobp.pl/funkcje.

PKO Bank Polski jest liderem bankowości mobilnej w Polsce, z 25 proc. udziałem w rynku. Liczba aktywnych aplikacji IKO przekracza już 3,4 mln i dynamicznie rośnie, podobnie jak skala dokonywanych transakcji. W samym czwartym kwartale 2018 roku użytkownicy IKO wykonali z poziomu aplikacji ponad 28 mln transakcji mobilnych. W rankingu brytyjskiego magazynu Retail Banker International 2019 IKO zostało ponownie uznane najlepszą bankową aplikacją mobilną na świecie, wyprzedzając takich gigantów jak Bank of America, Capital One, czy JP Morgan.

ŹRÓDŁOPKO Bank Polski