Nowość w usługach BLIK Santander Bank Polska dla korporacji – samoodnawialne czeki

Santander Bank Polska intensywnie pracuje nad rozwojem rozwiązań BLIK dla klientów korporacyjnych. Aby zwiększyć komfort użytkowania i funkcjonalność usługi wprowadza na rynek samoodnawialne czeki BLIK.

Czeki BLIK dla korporacji to innowacyjna na polskim rynku usługa, która pozwala przedsiębiorcom na prostą i bezpieczną dystrybucję środków finansowych do wskazanego odbiorcy, który nie musi w tym celu posiadać telefonu, dostępu do internetu czy choćby konta w banku. Za pomocą wydanego czeku można np. zapłacić podczas zakupów w sklepie, czy wypłacić gotówkę z bankomatu. Żeby skorzystać z czeku odbiorca musi jedynie posiadać jego 9-cyfrowy numer oraz nadany PIN. Obydwie informacje użytkownik może otrzymać na kilka różnych sposobów od wystawcy czeku.

 – Czek BLIK funkcjonuje na rynku już od pewnego czasu, jednak do tej pory można było skorzystać z niego tylko jednorazowo. Postanowiliśmy to zmienić i dla wygody naszych klientów wprowadziliśmy do oferty czek, który jest odnawiany. Jest to znaczące ułatwienie dla klientów korzystających z tego rozwiązania. Dodatkową zaletą jest możliwość pełnej automatyzacji procesu  – mówi Wojciech Szumielewicz, z pionu Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej Santander Bank Polska.

Dzięki rozwiązaniu wprowadzonemu przez Santander Bank Polska możliwe będzie wykorzystanie części środków przekazanych czekiem BLIK, przy zachowaniu dostępu do pozostałej kwoty. Na niewykorzystaną kwotę, zostanie automatycznie wygenerowany i dostarczony nowy czek. Ten sposób korzystania z czeków BLIK zdecydowanie wpłynie na komfort użytkowania tego produktu zarówno wśród użytkowników jak i wystawców czeków.

Samoodnawialny czek – nowe możliwości

Czek BLIK może być zrealizowany w sklepie z użyciem terminalu POS, czyli urządzenia, z którego klient zwykle korzysta, gdy płaci kartą lub standardowym kodem BLIK. Dzięki temu czeki nie służą tylko do wypłaty gotówki z bankomatu. Zwiększono też dostępność punktów ich realizacji i rozszerzono możliwości biznesowego zastosowania czeków BLIK. W ten sposób bank umożliwił rozwój programów lojalnościowych, a także udostępnił nowe narzędzia firmom pożyczkowym, bankom i firmom ubezpieczeniowym.

Obsługa czeków BLIK po stronie klienta korporacyjnego może zostać w pełni zautomatyzowana dzięki wykorzystaniu GTB Connect. Dodatkowo poprzez wykorzystanie rozwiązania opartego na technologii usług sieciowych (Web Services w standardzie ISO 20022) proces ten można prowadzić nieomal w czasie rzeczywistym. Dzięki temu nowoczesnemu systemowi bankowości elektronicznej, możliwa jest natychmiastowa komunikacja i wymiana danych między klientem a bankiem. Dotyczy to zarówno wystawiania czeków BLIK, jak również raportowania ich statusów realizacji.

ŹRÓDŁOSantander Bank Polska