Opaski płatnicze Mastercard hitem Open’er Festival

Tegoroczna edycja Open’er Festival pokazała, że festiwalowicze doceniają zalety płatności bezgotówkowych, a opaski płatnicze na nadgarstek przypadły im do gustu. Wydano ponad 19 tysięcy takich opasek, z czego ponad 7 tysięcy zostało zarejestrowanych, co umożliwia korzystanie z nich we wszystkich punktach handlowych w Polsce i na świecie, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe Mastercard. Dużym powodzeniem cieszyły się też atrakcje dostępne w strefach Mastercard na terenie festiwalu oraz na gdyńskiej plaży. Nie zabrakło też Bezcennych Niespodzianek, którymi pozytywnie zaskoczeni zostali posiadacze kart Mastercard.

Opaskowe płatności

Kolejny raz Open’er był festiwalem całkowicie bezgotówkowym. Dzięki temu płatności były bezpieczniejsze, wygodniejsze i szybsze, co skracało czas zakupu, pozwalając uczestnikom festiwalu skupić się na muzyce. Mogli oni dokonywać płatności zbliżeniowo kartami, telefonami i opaskami płatniczymi z przedpłaconą kartą Mastercard. Szczególnie te ostatnie cieszyły się powodzeniem, łącząc nadzwyczajną wygodę z modnym sposobem płacenia, nawiązującym do rosnącej popularności urządzeń typu wearables. Na komfort użytkowników opasek płatniczych składały się możliwość ich zamówienia jeszcze przed festiwalem, z czego skorzystało ponad 2 tysiące osób, a także liczne punkty obsługi na terenie festiwalu i wiele opcji zasilania opasek. W trakcie tegorocznej edycji festiwalu z opasek zbliżeniowych skorzystało ponad 19 tysięcy osób. Około 66% transakcji na festiwalu w tym roku stanowiły te zbliżeniowe, a aż 64% wszystkich płatności na Open’erze odbyło się za pośrednictwem kart Mastercard.

Do tej pory ponad 7 tysięcy festiwalowiczów zarejestrowało swoje opaski – są to głównie osoby między 18 a 30 rokiem życia (70%). Zdecydowana większość użytkowników zarejestrowanych opasek to Polacy (77%), ale korzystali z nich także goście z zagranicy – z Wielkiej Brytanii (8%), Litwy (3%), Ukrainy (2%) oraz po 1% z Niemiec, Irlandii, Norwegii, Łotwy i Estonii.

„Dla wielu festiwalowiczów opaska płatnicza Mastercard to jedna z pierwszych kart płatniczych, a dla tych najmłodszych – prawdopodobnie pierwsza, z której mieli okazję korzystać. Dzięki projektom, jak ten podczas Open’er Festival, przekonujemy konsumentów do płatności bezgotówkowych, udowadniając, że są one bezpieczne, szybkie i wygodne. Mamy nadzieję, że między innymi dzięki takim projektom coraz więcej Polaków podczas codziennych zakupów będzie chętniej korzystało ze swoich kart płatniczych, zamiast z gotówki” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Dodatkową opcją płatności był cyfrowy portfel Masterpass w festiwalowej aplikacji mobilnej. Festiwalowicze mogli w ten sposób zamawiać online wybrane produkty z wyprzedzeniem. Takie zakupy cieszyły się w tym roku dużym powodzeniem – zarówno wśród sprzedawców, którzy chętnie dołączali do programu, jak i po stronie konsumentów, którzy po złożeniu i opłaceniu zamówienia w aplikacji, wygodnie odbierali produkty w punkcie sprzedaży.

Z opaską po festiwalu

Koniec tegorocznego Open’era nie oznacza końca płatności opaskami – po rejestracji można z nich korzystać wszędzie, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe Mastercard. Osoby, które jeszcze nie zarejestrowały swoich opasek, mogą wciąż to zrobić na stronie opaska.opener.pl. Rejestracja opaski jest jednoznaczna z otrzymaniem numeru PIN, a to z kolei pozwala wykonywać transakcje na kwoty powyżej 50 PLN. Można nią również płacić za zakupy w internecie, gdyż po zalogowaniu do profilu użytkownik otrzymuje dostęp do numeru karty umieszczonej w opasce oraz jej kodu CVV. Opaskę można zasilić przelewem online, kartą oraz za pomocą usługi Masterpass.

Transakcje bezgotówkowe realizowane przy pomocy opaski są bezpłatne. Rejestracja opaski i płacenie nią nie wiążą się też z żadnymi opłatami stałymi. Jedyne koszty pojawiają się przy wypłacie gotówki z bankomatu z funkcją zbliżeniową (3 PLN) oraz przy płatności opaską za granicą (prowizja 1% od wartości transakcji).

Atrakcje i Bezcenne Niespodzianki

Fani muzyki kolejny już raz mogli liczyć na wyjątkowe atrakcje, które Mastercard przygotował z okazji Open’era. W strefie Mastercard mogli m.in. zrobić sobie niezwykłe zdjęcie 3D w fotobudce 180o, zrelaksować się na tarasie, a także tańczyć na parkiecie przy muzyce granej przez DJ-ów. W tym roku dużą nowością była jeszcze jedna strefa Mastercard – koktajlbar na plaży miejskiej w Gdyni.

Pozytywnie zaskoczeni byli też laureaci facebookowego konkursu Mastercard, którzy jechali na festiwal ze świadomością, że wygrali karnet z opcją noclegu na polu namiotowym. Nie spodziewali się jednak, że będzie czekać tam na nich komfortowy apartament zbudowany specjalnie na tę okazję. Wygodne łóżko, elegancka łazienka, klimatyzacja i taras – to wszystko było do dyspozycji zwycięzców konkursu. Ich reakcję na tę bezcenną niespodziankę można obejrzeć na przygotowanym z tej okazji krótkim filmie. Kolejna, 17. edycja Open’er Festival odbędzie się w dniach 4-7.07.2018.

 

ŹRÓDŁOMastercard