PKO Bank Polski Marką Marek 15-lecia w rankingu Top Marka

  • PKO Bank Polski zwyciężył w jubileuszowej edycji rankingu Top Marka i zdobył nagrodę główną – statuetkę Marka Marek 15-lecia.
  • Bank zajął też pierwsze miejsce w zestawieniu generalnym tegorocznej edycji konkursu zdobywając tytuł Marka Marek 2022 i tradycyjnie był najlepszy w kategorii banki.
  • Siła medialna marki PKO Banku Polskiego wyniosła 9 125 371 punktów, to więcej niż w poprzednim roku.  

PKO Bank Polski jest potrójnym zwycięzcą 15 edycji rankingu Top Marka magazynu „Press” oraz Press-Service Monitoring Mediów. Bank zdobył nagrodę główną statuetkę Marka Marek 15-lecia, zajmując miejsce lidera w branżowym zestawieniu we wszystkich dotychczasowych edycjach rankingu. W tym roku siła brandu banku została oszacowana na 9 125 371 punktów, co dało mu zwycięstwo w generalnym zestawieniu 500 marek z 50 branż. Ponadto bank po raz kolejny zdecydowanie pokonał konkurencję w swojej kategorii.

– Bardzo cieszy nas ten potrójny sukces. Dziękuję wszystkim koleżankom i kolegom, którzy pracują na popularność i wizerunek marki banku. Nasze kompleksowe, profesjonalne działania komunikacyjne i promocyjne uwzględniające specyfikę prasy, portali internetowych oraz social media tworzą siłę komunikacyjną PKO Banku Polskiego. PKO Bank Polski jest najsilniejszym medialnie brandem nie tylko wśród banków, choć w tej branży siła i wiarygodność marki mają szczególne znaczenie. Nasza praca – transparentna, wielokanałowa oraz spójna komunikacja z otoczeniem wpływa na relacje banku z rynkiem i umacnia lojalność wobec banku – mówi Marek Kozłowski, Dyrektor Departamentu Marketingu w PKO Banku Polskim.

O pozycji PKO Banku Polskiego w rankingu Top Marka zdecydowała wartość siły marki oszacowana na podstawie liczby publikacji (ponad 3 krotnie większej od liczby publikacji drugiego w zestawieniu banku), niezwykle wysoka skuteczność dotarcia do odbiorcy oraz wydźwięk publikacji. W 15 edycji badania Top Marka przeanalizowano ponad 317 tys. publikacji dotyczących PKO Banku Polskiego. Najwięcej, bo niemal 60 proc. pojawiło się w Internecie, ponad 36 proc. w social mediach. Ich tematyka dotyczyła zarówno wyników i produktów finansowych, jak i wsparcia oferowanego przez bank obywatelom Ukrainy w związku z agresją Rosji. O PKO Banku Polskim wiele informowano także w związku z programem ugód dla kredytobiorców frankowych, a szczególną uwagę mediów w maju tego roku skupił wzrost oprocentowania depozytów dla klientów indywidualnych.
Top Marka to największe badanie medialne w Polsce realizowane przez magazyn „Press” oraz Press-Service Monitoring Mediów. W tegorocznej jubileuszowej edycji od 1 lipca 2021 roku do 30 czerwca br. przeanalizowano 70 mln publikacji prasowych, internetowych i postów w mediach społecznościowych. Ranking Top Marka obejmuje 500 marek z 50 branż sklasyfikowanych pod względem ich medialnej siły.
ŹRÓDŁOPKO Bank Polski