PKO Bank Polski najlepszy dla klientów

  • Bank zwycięzcą w konkursie Portfel „Wprost” 2016 w kategorii „Bank dla klienta indywidualnego”.

  • Gwiazdą Bankowości w konkursie „Dziennika Gazety Prawnej” za najlepszą ofertę i nowoczesne produkty finansowe.

W konkursie Portfel „Wprost” PKO Bank Polski został zwycięzcą jednej z głównych kategorii -„Bank dla klienta indywidualnego”. O pozycji lidera zdecydowała nowoczesna i przejrzysta oferta produktowa, dopasowana do potrzeb klientów. O sile Banku w sektorze świadczy także nagroda w kategorii struktura biznesu  w konkursie „Dziennika Gazety Prawnej” Gwiazdy Bankowości. Bank osiągnął doskonały wynik wyróżniając się pod względem wartości udzielonych kredytów i złożonych depozytów.

PKO Bank Polski jest największym bankiem komercyjnym w Polsce, od lat utrzymującym wiodącą rolę w sektorze detalicznym i sukcesywnie wzmacniającym pozycję rynkową w segmencie korporacyjnym i inwestycyjnym. W 2015 roku kredyty udzielone klientom Banku wzrosły o 6,1 proc. do 190,4 mld zł, a wartość depozytów do 195,8 mld zł, tj. o 12,3 proc. Pozwoliło to na zachowanie wysokich udziałów w rynku kredytów i depozytów, odpowiednio na poziomie 17,8 proc. i 17,9 proc. Bank jest liderem polskiej bankowości pod względem liczby prowadzonych rachunków bieżących (6,643 mln), wydanych kart bankowych (7,6 mln) oraz udzielanych kredytów hipotecznych. Na koniec kwietnia br. zajmował pierwszą pozycję na rynku posiadając 34,5 proc. udział w sprzedaży kredytów mieszkaniowych dla osób prywatnych – wynika z danych Związku Banków Polskich.

Ponadto PKO Bank Polski jest liderem bankowości mobilnej. Blisko 1,7 mln klientów w I kwartale br. aktywnie korzystało z usług bankowych za pomocą urządzeń mobilnych, w tym z wersji lite serwisów iPKO i Inteligo oraz aplikacji IKO. Do 600 tys. wzrosła liczba użytkowników tej aplikacji. Klienci najczęściej wykorzystują ją do sprawdzania salda i historii konta, dokonywania przelewów i doładowań telefonów na kartę. Niedawno Bank wprowadził też aplikację mobilną PKO Junior dla swoich najmłodszych klientów – poniżej 13. roku życia, korzystających z PKO Konta Dziecka i serwisu transakcyjnego PKO Junior.

Celem konkursu Portfel „Wprost” jest promocja instytucji finansowych oferujących najciekawsze, nowe na rynku, produkty i usługi finansowe oraz uhonorowanie liderów sektora. W ubiegłym roku Bank został nagrodzony za najlepszą ofertę private banking. Również, po raz kolejny Bank został nagodzony w rankingu „Gwiazdy Bankowości”, w którym spółki oceniane są na podstawie danych z ankiet i sprawozdań finansowych.

źródło: PKO Bank Polski