PKO Bank Polski podwójnym laureatem FinTech & InsurTech Awards

Kapituła konkursu FinTech & InsurTech Awards uhonorowała PKO Bank Polski za wdrożenie kolejnych innowacyjnych rozwiązań. W kategorii StartUp Award, bank wspólnie ze startupem Tu Prawnik został nagrodzony za jedno z cyfrowych narzędzi usług dodatkowych dostępnych z poziomu serwisu iPKO dla klientów MŚP – e-Prawnik. A w kategorii FinTech Award, wspólnie ze startupem Quantum CX – za technologię umożliwiającą rozpoznawanie emocji w formie uśmiechu.

– PKO Bank Polski jest liderem technologicznym polskiego sektora bankowego. Wykorzystuje, wykraczający poza obszar finansów, potencjał technologiczny. Dzięki temu rozwija ofertę dostarczając klientom produkty i usługi adresujące ich oczekiwania – mówi Adam Marciniak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w banku duży wpływ ma współpraca ze środowiskiem startupów. W ramach programu „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” bank poszukuje i rozwija perspektywiczne rozwiązania. Posiada pełną infrastrukturę umożliwiającą ich wdrażanie – program akceleracji, doświadczonych ekspertów, środowisko testowe oraz fundusz Venture Capital.

W tym roku klienci segmentu MŚP PKO Banku Polskiego otrzymali dostęp do kolejnej usługi w kanałach zdalnych – e-Prawnika. Pomaga ona w szybkim i kompleksowym rozwiązywaniu problemów prawnych, wpisując się w projekt digitalizacji oferty banku. Narzędzie zostało opracowane przez firmę Tu Prawnik.

– Usługa umożliwia korzystanie z fachowej pomocy ekspertów z różnych dziedzin prawa, zasięganie porad i konsultacje prawne online lub telefoniczne. Z PKO Bankiem Polskim stale rozwijamy technologię i wspólnie docieramy do setek tysięcy osób licząc, że w przyszłości uda nam się zrewolucjonizować rynek usług prawnych w Polsce – mówi Sławomir Siezieniewski, CEO Tu Prawnik.

Quantum CX to startup, który pod skrzydłami banku rozwija autorską technologię do rozpoznawania i analizy ludzkich emocji, ułatwiającą podnoszenie jakości obsługi i satysfakcji klientów. Rozwiązanie testowane jest w wybranych oddziałach banku.

– Za pomocą sztucznej inteligencji analizujemy obraz – sensor wykrywa uśmiechy, które później promujemy. PKO Bank Polski jest naszym partnerem i ambasadorem. Jako pierwszy w Polsce, wdrożył nasze rozwiązanie – mówi Bartosz Rychlicki, CEO Quantum CX.

Konkurs FinTech & InsurTech Awards ma na celu popularyzację technologicznych rozwiązań, które wpływają na innowacyjność branży finansowej oraz ubezpieczeniowej.

ŹRÓDŁOPKO Bank Polski