- W ramach strategicznego programu cyfryzacji oraz transformacji w obszarze digital workplace, PKO Bank Polski wdraża innowacyjną platformę komunikacji wewnętrznej – workai.
- Nowa platforma ułatwi komunikację wewnętrzną, wzmacniając zaangażowanie prawie 22 000 pracowników banku.
- Wdrożenie nowego narzędzia jest jednym z pierwszych w Polsce projektów w chmurze Azure realizowanym w instytucji finansowej. To efekt współpracy PKO Banku Polskiego, Operatora Chmury Krajowej, Microsoft oraz workai.
PKO Bank Polski od kilku lat z sukcesem realizuje strategię transformacji cyfrowej. Obejmuje ona zarówno usługi dla klientów jak i procesy wewnętrzne. Transformację wspierają innowacyjne rozwiązania budowane we współpracy ze środowiskiem technologicznych startupów, silny rozwój kanałów mobilnych, zaawansowana analityka danych, a także zmiana kultury organizacyjnej i metod pracy. Jednym z jej elementów jest tworzenie przyjaznego środowiska pracy, także w obszarze digital workplace. Wdrożenie platformy Digital Employee Experience – workai będzie dużym wsparciem komunikacji wewnętrznej, rozwijającym cyfrowe doświadczenia pracowników banku.
Personalizacja, inteligentne wyszukiwanie, analityka i User Experience
– W naszej drodze do chmury, także w przypadku systemów wewnętrznych, stawiamy na innowacyjne, bezpieczne i sprawdzone rozwiązania. Oferujemy pracownikom doświadczenia cyfrowe na poziomie, z jakim mają do czynienia, korzystając z aplikacji konsumenckich. Pierwszym krokiem było wdrożenie SAP SuccessFactors, kompleksowego systemu wspierającego cykl życia pracownika, drugim platforma Teams do efektywnej komunikacji. Kolejnym rozwiązaniem jest workai – w pełni funkcjonalna platforma Digital Employee Experience. Mamy świadomość, że komunikacja wewnętrzna odgrywa istotną rolę na drodze zmiany nie tylko technologicznej, ale przede wszystkim kulturowej w organizacji. PKO Bank Polski jest nie tylko otwarty na innowacyjne cyfrowe rozwiązania, ale także wspiera w rozwoju polskie start-upy. Potencjał workai (wówczas Elastic Cloud Solutions) zauważyliśmy już w 2017 roku, kiedy zakwalifikowaliśmy firmę do naszego programu „Let’s Fintech witch PKO Bank Polski!”. Wówczas oferował autorskie rozwiązanie – intranety dla małych firm. Dziś wdraża je w również międzynarodowych korporacjach. Jest w pierwszej lidze intranetowego świata – mówi Adam Marciniak, wiceprezesa Zarządu PKO Banku Polskiego.
– Przyszłość należy do firm, które będą potrafiły skutecznie inspirować pracowników do działania. Jesteśmy dumni, że możemy wspólnie z największym polskim bankiem napisać ten rozdział tworząc w PKO Banku Polskim cyfrową przestrzeń wspierającą współpracę, otwartość i dzielenie się wiedzą – powiedział Łukasz Skłodowski, CEO workai.
Pierwszy w Polsce bank w chmurze Azure
– PKO Bank Polski konsekwentnie realizuje strategię transformacji cyfrowej w oparciu o chmurę obliczeniową. Wybór rozwiązania workai wdrażanego we współpracy z Chmurą Krajową, to świetny przykład jak innowacje i kompetencje polskiego startupu mogą odpowiedzieć na potrzeby dużych spółek giełdowych. Udowadnia tym samym, że technologia, która zapewnia bezpieczeństwo, ciągłość i płynność działania, a także komfort pracy, staje się nieodzownym elementem w komunikacji – mówi Paweł Jakubik, Dyrektor ds. Transformacji Cyfrowej w Chmurze, Członek Zarządu Microsoft Polska.