PKO Bank Polski z nagrodą Fintech Award w kategorii BankTech

  • PKO Bank Polski zwyciężył w kategorii BankTech w tegorocznej edycji konkursu Fintech Awards.
  • Nagrodę przyznano za rozwój Asystenta głosowego w bankowej aplikacji mobiInej IKO.
  • Asystent głosowy IKO to najbardziej zaawansowany voicebot na polskim rynku finansowym.

W drugiej edycji konkursu Fintech Awards PKO Bank Polski zwyciężył w kategorii BankTech. Eksperci i praktycy branży docenili rozwój Asystenta głosowego IKO. Bank z sukcesem stosuje zaawansowaną technologię korzystającą ze sztucznej inteligencji, aby wspierać klientów.

– Asystent głosowy ma nieco ponad dwa lata i od razu zyskał sympatię użytkowników IKO. Przeprowadził już ponad 2 mln rozmów z klientami i ma ponad 800 tys. użytkowników. Stale go rozwijamy, aby coraz lepiej pomagał klientom naszego banku w zarządzaniu ich finansami – powiedział Dawid Kin, Dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO Banku Polskim.

Najbardziej zaawansowany voicebot na polskim rynku finansowym

Asystent głosowy IKO został uruchomiony w 2020 roku. Przeprowadził już 2,15 mln rozmów z klientami i ma ponad 800 tys. użytkowników. Oparty na sztucznej inteligencji system rozumie 320 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym.
Od września 2021 roku Asystent głosowy w IKO umożliwia skorzystanie z narzędzi służących do analizy i zarządzania finansami osobistymi. Pierwsza funkcja umożliwia sprawdzenie, ile wydajemy na: zobowiązania kredytowe, płatności kartą, przelewy wychodzące, wypłaty z bankomatów i pozostałe płatności. Druga informuje, jak kształtuje się stan oszczędności na koncie. Obie umożliwiają wybór waluty, konta i okresu (obecny miesiąc, poprzedni miesiąc, ostatnie 3 miesiące, ostatnich 6 miesięcy oraz ostatni rok), dla których ma zostać przeprowadzona analiza. Kwoty wydatków i oszczędności są prezentowane graficznie – w postaci wykresów (słupków) oraz podsumowania, które Asystent głosowy przekazuje w formie mówionej i tekstowej. Od kilku miesięcy klienci mogą poprosić o podsumowanie płatności kartą w dowolnym sklepie. O takie analizy zapytało już w sumie 160 tys. użytkowników. Niebawem będą oni też mogli podsumować swoje wydatki w podziale na kategorie (np. podróże, rozrywka itp.).

Sztuczna inteligencja służy pomocą klientom

Przy pomocy Asystenta, oprócz analizy wydatków i oszczędności, można m.in. zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, zrobić przelew na telefon, sprawdzić stan konta, przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić BLIKIEM, spłacić kartę kredytową lub zmienić limity transakcyjne na karcie. Wspieranych przez Asystenta głosowego funkcji będzie stopniowo przybywać. System wciąż się uczy i jeśli czegoś nie może obecnie wykonać to przenosi użytkownika do miejsca w IKO, gdzie wykona on operację bankową samodzielnie. Asystent rozumie język naturalny i nie narzuca sposobu komunikacji, np. zlecając przelew można powiedzieć „zrób przelew do…” , ale też „pchnij kaskę…”.
PKO Bank Polski jest liderem bankowości mobilnej. W październiku liczba aktywnych aplikacji mobilnych IKO przekroczyła rekordowe na polskim rynku bankowym 7 mln.
Nagrody Fintech Awards to inicjatywa redakcji Fintek.pl. Jej celem jest wyróżnienie najlepszych  innowacyjnych rozwiązań w dziesięciu kategoriach m.in. BankTech, LendingTech, InsurTech, SoftTech, MedTech, HRTech, PayTech. PKO Bank Polski nominowany był również w kategorii Wybór czytelników Fintek.pl, za zastrzeżenie nazwy i logo PLCoin.
ŹRÓDŁOPKO Bank Polski