Płatność BLIK już dostępna u kurierów InPostu

Wszyscy klienci, którzy jeszcze nie decydują się na płatności online za zakupy w internecie, i wybierają płatność za pobraniem u kuriera InPostu mogą zapłacić za swoją przesyłkę BLIKIEM. To kolejny etap współpracy pomiędzy Polskim Standardem Płatności oraz InPostem i operatorem płatności Tpay.com.

Płatność za pobraniem u kuriera to wciąż popularna wśród polskich klientów metoda opłacania zakupów internetowych. Według różnych badań ten sposób wybiera od 18 do nawet 39 proc. klientów. Kurierzy coraz częściej mają jednak możliwość przyjmowania płatności bezgotówkowych za pośrednictwem terminala lub – jak w przypadku InPostu – specjalnej aplikacji na smartfony. Dzięki temu klienci nie muszą posiadać przy sobie gotówki w momencie przyjazdu kuriera.

Teraz, dzięki współpracy PSP oraz operatora płatności Tpay.com wszyscy kurierzy InPostu mogą przyjmować płatności za pobraniem dokonywane BLIKIEM. To rozwiązanie dla osób, które wciąż nie przekonały się do wygodnych płatności online.

– Płatność za pobraniem  w przypadku transakcji w eCommerce tradycyjnie kojarzona jest z gotówką. Zmieniamy to. Jednym z priorytetów strategii obecności BLIKA w tym kanale jest maksymalne ułatwienie płatności internetowych. Konsekwentnie realizujemy ten cel, czego przykładem jest właśnie współpraca z InPostem. Od teraz każdy użytkownik może wygodnie zapłacić BLIKIEM za zakupy u kuriera, bez posiadania gotówki. Chcemy w ten sposób zachęcić tą grupę klientów do płatności bezgotówkowych. To kolejny krok po niedawnym umożliwieniu płatności BLIKIEM za przesyłki przy odbiorze w Paczkomatach.– mówi Monika Król, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK. – Nasze dane transakcyjne pokazują, że użytkownicy doceniają płatności BLIKIEM w internecie, od początku br roku wykonali ponad 40 mln takich płatności,  liczymy, że przyzwyczajeni do gotówki klienci również szybko przekonają się do BLIKA.

Płatność BLIKIEM za pobraniem u kuriera InPostu to trzy proste kroki dla klienta. Wystarczy w aplikacji mobilnej banku wygenerować ważny przez dwie minuty kod BLIK, następnie należy podać kod kurierowi i na końcu potwierdzić transakcję PINem w aplikacji mobilnej banku na swoim telefonie.

– Jesteśmy najszybciej rosnącą firmą kurierską w Polsce. Tylko w okresie styczeń – październik w segmencie kurierskim zanotowaliśmy blisko 50% przyrost wolumenów w porównaniu do ubiegłego. Naturalnym dla nas krokiem jest rozwój usług kurierskich także poprzez zwiększenia wariantów płatności za pobraniem. Dzięki współpracy z Polskim Standardem Płatności nasi kliencie będą mogli teraz płacić za przesyłkę pobraniową bez konieczności posiadania gotówki w portfelu – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost S.A.

Kurierzy InPostu mogą przyjmować płatności BLIKIEM bezpośrednio w już istniejącej aplikacji kurierskiej MobiCourier dostarczonej przez OpenNet.pl we współpracy z Tpay.com na urządzenia mobilne firmy Zebra Technologies.  W momencie dostarczenia przesyłki za pobraniem i wybraniu przez odbiorcę rozliczenia BLIK, kurier wprowadza kod BLIK podany przez klienta i czeka na potwierdzenie przez niego transakcji w jego aplikacji bankowej. To prosty, szybki i bezpieczny sposób płatności. Cała transakcja zajmuje dosłownie kilka sekund i jest znacznie szybsza od rozliczenia pobrania w tradycyjny sposób.

Przekonaliśmy się już, że BLIK sprawdza się doskonale w świecie e-Commerce na co wskazują stale rosnące statystyki transakcyjności. Jako Tpay.com nieustannie szukamy nowych obszarów, w których BLIK ułatwi dokonywanie płatności. Współpraca z Polskim Standarem Płatności i InPostem przy wdrożeniu płatności BLIKIEM u kurierów InPostu jest tego doskonałym przykładem. Cieszę się, że rozwiązania płatnicze Tpay.com wpisują się idealnie w oczekiwania wymagających partnerów, które naszym płatnikom pozwalają zaoszczędzić bezcenny czas. Nie boję się stwierdzić, że od dziś miliony osób zyskały możliwość skorzystania z wygodnej i bezpiecznej formy płatności bezgotówkowej, co stanowi kolejne duże ułatwienie w dokonywaniu zakupów online.komentuje Paweł Działak, Prezes Zarządu Krajowego Integratora Płatności S.A. – właściciela marki Tpay.com.

BLIK coraz powszechniejszym sposobem na płatności bezgotówkowe

BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Po trzech kwartałach 2018 roku zrealizowano nim aż 57 milionów transakcji. 71 proc. tych transakcji to zakupy w e-commerce. Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, płacić w internecie i tradycyjnych sklepach, wypłacać i wpłacać gotówkę z bankomatów oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole, Pekao SA, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe.

ŹRÓDŁOPolski Standard Płatności