Płatności odroczone w Banku Millennium

Bank Millennium udostępnia usługę BLIK Płacę Później. Tym samym kończy pilotaż płatności odroczonych i otwiera możliwość skorzystania z produktu dla pierwszych klientów. Do końca maja nowe rozwiązanie udostępnione będzie wszystkim klientom.

Pierwsi klienci Banku Millennium mogą już korzystać z usługi BLIK Płacę Później. Bank stopniowo udostępnia rozwiązanie użytkownikom korzystającym ze smartfonów z systemem Android. W kolejnym kroku trafi ono również do tych z urządzeniami z iOS. BLIK Płacę Później pozwala odłożyć zapłatę za kupiony towar na 30 dni. Taka forma finansowania podczas zakupów w sieci pozwala np. sprawdzić jakość lub rozmiar towaru bez angażowania własnych środków. Klienci najczęściej wykorzystują płatności odroczone do zakupów odzieży oraz elektroniki. Bank wprowadza nowe rozwiązanie wspólnie z Polskim Standardem Płatności (PSP).

– Wszystkie nasze rozwiązania w kanałach elektronicznych projektujemy z myślą o klientach – ich emocjach, potrzebach – i chcemy zapewnić im pozytywne oświadczenia. Zależało nam, żeby usługa BLIK Płacę Później jak najlepiej wpisała się w procesy już dostępne w naszej aplikacji mobilnej, mimo że jest inicjowana w sklepie internetowym. Podczas współpracy z PSP dla obu stron było ważne, żeby te wysokie standardy zostały zachowane. Dzięki temu użytkownicy naszej aplikacji otrzymali przyjazną usługę, od szybkiej rejestracji, wygodnej płatności, aż po transparentny proces spłaty zobowiązania – zapewnia Halina Karpińska, dyrektorka Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium oraz Sekretarz Rady Nadzorczej Polskiego Standardu Płatności.

– Usługa odroczonych płatności jest odpowiedzią na trendy nowoczesnego e-commerce. Cieszymy się, że jako jeden z pierwszych banków możemy zaoferować ją klientom Banku Millennium. Innowacyjna forma płatności jest bardzo przydatna w wielu sytuacjach, pozwala kupować produkty i usługi online bez konieczności zamrażania swoich środków. Dzięki temu klienci mogą lepiej planować swoje wydatki i korzystać z atrakcyjnych promocji i rabatów – uważa Tomasz Pol, dyrektor Marketingu Bankowości Detalicznej w Banku Millennium.

– Płatności odroczone zdobywają coraz większą popularność w polskim Internecie. Aktywnie pracowaliśmy przez ostatnie miesiące nad usługą  BLIK Płacę Później, aby jak najlepiej odpowiadała preferencjom klientów. Bank Millennium jako pierwszy bank zdecydował się rozwijać z nami tę usługę, a teraz w efekcie wspólnej pracy obu zespołów kończymy jej pilotaż i udostępniamy BLIK Płacę Później na szeroką skalę. To był intensywny czas, w którym staraliśmy się jak najlepiej oddać BLIKOWE doświadczenia doceniane przez 16 milionów aktywnych użytkowników BLIKA – mówi Dariusz Mazurkiewicz, Prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIK.

Klienci, którzy będą chcieli skorzystać z usługi BLIK Płacę Później w Banku Millennium, poproszeni zostaną o jej aktywację podczas pierwszej transakcji w sklepie internetowym. Po wybraniu odroczonej płatności zapadnie szybka decyzja kredytowa i użytkownik może otrzymać określony limit środków (między 500 a 4000 złotych) do wykorzystania w ramach usługi. Klient będzie mógł wtedy opłacić zamówienie, korzystając z przyznanych środków. Następnie w aplikacji mobilnej Banku Millennium może kontrolować wysokość przyznanego limitu, wykorzystaną na zakupy kwotę oraz termin, w którym powinien ją spłacić. Jeśli spłata zostanie wykonana w ciągu 30 dni od zakupu, klient nie poniesie dodatkowych kosztów. Klienci Banku Millennium w Internecie najchętniej płacą właśnie BLIKIEM. W 2 połowie 2023 roku prawie 1,9 mln klientów banku przynajmniej raz skorzystało z płatności BLIKIEM.

Exit mobile version