Polacy wolą płacić kartą. Sklepy muszą POStawić na terminale

Ponad połowa Polaków preferuje na co dzień płatności kartą, a zaledwie 7% zawsze nosi przy sobie gotówkę – wynika z raportu eService „Postawy Polaków wobec form płatności”. Co ważne, pytani wskazali, że główną przeszkodą dla płacenia kartą jest brak terminali płatniczych w niektórych sklepach (33% wskazań). Eksperci Banku Zachodniego WBK wskazują, że przedsiębiorcy, którzy jeszcze nie posiadają terminala POS, umożliwiającego płatności kartą, powinni jak najszybciej to zmienić. Zwłaszcza, że do końca roku mogą skorzystać z promocji „Jesień z terminalami POS”.

Jak pokazuje badanie eService już teraz karta płatnicza to najpopularniejsza metoda płatności, preferowana przez 56% Polaków. Zdaniem połowy z nich (51%) to wygodniejszy sposób płacenia za codzienne zakupy, 17% docenia szybkość transakcji, a 8% nie lubi nosić przy sobie większej kwoty pieniędzy. Dlatego już teraz w portfelach Polaków znajduje się prawie 38 mln kart, z czego 78% z nich posiada opcję płatności zbliżeniowych. Jak podaje Krajowa Izba Rozliczeniowa, roczna wartość transakcji bezgotówkowych w Polsce wynosi około 4,5 bln złotych.

Większe zakupy tylko z kartą

Tylko 7% Polaków twierdzi, że zawsze ma przy sobie gotówkę. Co więcej, im wyższa kwota do zapłacenia, tym chętniej wybieramy opcje bezgotówkowe. Za zakupy warte 1000 zł aż 58% osób woli zapłacić kartą, a jedynie 10% gotówką. W związku z tym, że Polacy coraz rzadziej noszą przy sobie pieniądze, posiadanie terminala staje się dla przedsiębiorców, prowadzących sklepy czy punkty usługowe, koniecznością. W przeciwnym razie stracą klientów, którzy zamiast tracić czas na poszukiwanie najbliższego bankomatu, zrezygnują z zakupu lub pójdą do konkurencji.

Klienci naszego banku, którzy zdecydowali się na instalację terminali płatniczych twierdzą, że przychody w ich firmach znacznie się zwiększyły. To dla nas największe potwierdzenie, że taka inwestycja się po prostu opłaca. Oferowanie płatności bezgotówkowych jest również źródłem przewagi konkurencyjnej – mówi Wiesław Macherzyński, Dyrektor Biura Rozwoju Relacji z  Klientami MŚP w Banku Zachodnim WBK.

Jesień z terminalami POS

Posiadanie terminala płatniczego, a zwłaszcza opcja płatności zbliżeniowych, pozwala częściowo zautomatyzować i przyspieszyć proces obsługi klienta. Pracownicy nie muszą nieustannie przeliczać gotówki i skupiać się na wydawaniu reszty. – Jak podaje NBP na koniec II kwartału 2017 roku w Polsce działało 585 tys. terminali POS. Przewidujemy, że w ciągu najbliższych 3 lat ta liczba wzrośnie dwukrotnie. Przede wszystkim zyskają na tym klienci, którzy nie będą musieli martwić się o posiadanie gotówki, a ich obsługa staje się szybsza. Co więcej, posiadanie terminala zwiększa bezpieczeństwo transakcji, zmniejsza koszty zarządzania gotówką oraz daje możliwości dbania o komfort klientów, np. dzięki usłudze Cashback, czyli wypłacie gotówki w sklepie. Sklepy mogą też liczyć na dodatkowe korzyści, m.in. prowadząc sprzedaż doładowań telefonów komórkowych – podkreśla Wiesław Macherzyński.

Dla przedsiębiorców, którzy nie posiadają terminala POS, Bank Zachodni WBK przygotował promocję, która obowiązuje tylko do końca 2017 roku. „Jesień z terminalami POS” to wspólna oferta Banku Zachodniego WBK oraz Elavon Financial Services, dzięki której klient w jednym z wariantów promocji może być   zwolniony przez 6 miesięcy z opłaty za dzierżawę terminala przy zawarciu umowy na minimum 24 miesiące. Warunkiem udziału w promocji jest posiadanie rachunku w Banku Zachodnim WBK, podpisanie umowy o akceptację kart płatniczych oraz wskazanie w niej założonego czy posiadanego przez klienta konta. Szczegóły promocji dostępne są na stronie: https://www.bzwbk.pl/ms/konto-firmowe-godne-polecenia-pos/start.html

ŹRÓDŁOBank Zachodni WBK