Ponad milion klientów bankowości mobilnej w PKO Banku Polskim

Mobilnie: telefonem, tabletem, a nawet przez konsolę do gry czy czytnik e-book – w ten sposób ponad milion klientów zalogowało się do serwisów transakcyjnych PKO lub aplikacji mobilnej IKO w I kwartale 2015 roku. Najstarszy z nich miał 92 lata, najmłodszy 13.

Rosnąca popularność bankowania poprzez urządzenia mobilne mobilizuje nas do ciągłego rozwijania tego kanału. Staramy się m.in. uzupełniać naszą aplikację mobilną IKO o funkcje sprzedażowe, żeby korzystanie z usług bankowych było wygodne dla klientów w dowolnym czasie i miejscu. To już za kilka miesięcy – wówczas IKO zyska nowy wygląd i funkcjonalności. A już za kilka dni klienci korzystający z IKO, powiązanym z rachunkiem bankowym, zyskają możliwość zarządzania kartami kredytowymi z poziomu telefonu – mówi Jakub Grzechnik, dyrektor Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej.

To nie jedyna nowość, jaka czeka osoby korzystające z IKO. Jeszcze w maju pojawią się również możliwość doładowania telefonu, spłaty kart kredytowych oraz podgląd szczegółów kart, kredytów, operacji niezrealizowanych czy zleceń stałych. Aplikację mobilną IKO aktywowało dotychczas na swoich telefonach ponad 280 tysięcy osób, z czego 84 proc. stanowią klienci PKO Banku Polskiego, 10 proc. – klienci Inteligo, zaś 6 proc. to osoby korzystające z portmonetki IKO. Od momentu wdrożenia IKO na rynek, użytkownicy wykonali za pomocą telefonów z IKO 2,3 mln operacji na łączną kwotę ponad 820 mln złotych. Rozwój i zmiany nie ominęły serwisu bankowości transakcyjnej iPKO, który w niezmienionej formie funkcjonował od kilkunastu lat. Poważne zmiany nastąpiły w nim we wrześniu ub. roku – serwis zyskał nowoczesny, intuicyjny i rozbudowany interfejs, odświeżona została szata graficzna, łatwiejsza stała się nawigacja, pojawił się szybki dostęp do najczęściej wykorzystywanych funkcji. Na stronie głównej serwisu znajdziemy wszystkie najważniejsze funkcje takie jak podsumowanie finansów, możliwość wykonania przelewu czy podgląd operacji na rachunkach. Klienci mogą personalizować nowe iPKO: nadawać nazwy własne rachunkom, lokatom i kredytom, czy też dodawać grafiki lub zdjęcia do odbiorców przelewów. Nowe iPKO dostępne jest pod adresemhttps://www.ipko.pl/nowe/. W pierwszych trzech miesiącach 2015 roku klienci zalgowali się z urządzeń mobilnych ponad 21 mln razy, z czego 65 proc. to były logowania do serwisów transakcyjnych banku, a 35 proc. do IKO.

 

 

Źródło: PKO Bank Polski