Potwierdzanie tożsamości od teraz też w aplikacji mobilnej Banku Millennium

Bank Millennium wprowadził możliwość potwierdzenia tożsamości w serwisach administracji publicznej i komercyjnych bezpośrednio w aplikacji mobilnej. Klienci szybciej i łatwiej potwierdzą tożsamość za pomocą biometrii lub kodu PIN.

Dotychczas potwierdzenie tożsamości z Millennium ID na urządzeniu mobilnym odbywało się poprzez zalogowanie w przeglądarce do bankowości internetowej Millenet. Klient wpisywał swój login (Millekod), hasło i wybrane znaki identyfikatora, np. numeru PESEL. Bank Millennium w najnowszej wersji aplikacji udostępnił klientom drugą opcję, czyli możliwość skorzystania z Millennium ID w aplikacji mobilnej.

Podczas logowania do usług urzędowych lub komercyjnych na urządzeniu mobilnym wystarczy wybrać opcję potwierdzenia tożsamości za pośrednictwem bankowości, a następnie wskazać Bank Millennium. Użytkownik zobaczy wtedy dwie możliwości: aplikację lub bankowość internetową. Wybór pierwszej opcji spowoduje automatyczne przekierowanie do aplikacji mobilnej banku, gdzie tożsamość można szybko i bezpiecznie potwierdzić za pomocą biometrii lub kodu PIN. Rozwiązanie jest dostępne dla klientów, którzy potwierdzili swoją tożsamość w placówce i mają aktywną aplikację w najnowszej wersji.

– Nowe rozwiązanie to ukłon w stronę rosnącej grupy naszych klientów, dla których aplikacja mobilna stanowi podstawowe, a często jedyne narzędzie do korzystania z bankowości. Od teraz jej użytkownicy potwierdzą swoją tożsamość bezpośrednio w aplikacji bankowej, bez konieczności wpisywania danych do logowania do Millenetu. Nasze rozwiązanie wyróżnia się pełną integracją z aplikacją mobilną i uproszczonym procesem uwierzytelnienia. Jest szybko, wygodnie i bezpiecznie – mówi Paweł Konopka, kierownik Zespołu Detalicznych Platform Cyfrowych w Banku Millennium.

– Od strony technicznej proces został zaprojektowany jako zaufany przepływ autoryzacyjny, z wykorzystaniem deep linków i bezpiecznym przełączaniem pomiędzy przeglądarką a aplikacją mobilną. Dzięki temu użytkownik nie musi już przechodzić przez klasyczny proces logowania do bankowości internetowej – wystarczy uwierzytelnienie biometryczne lub PIN w aplikacji. To rozwiązanie to kolejny przykład projektu realizowanego na styku bankowości i krajowej infrastruktury autoryzacyjnej, który pokazuje, jak można efektywnie łączyć nowoczesne technologie mobilne z wymaganiami regulacyjnymi i interoperacyjnością systemów publicznych – wyjaśnia Michał Siwko, kierownik Zespołu Projektów Bankowości Mobilnej w Banku Millennium.

Potwierdzenie tożsamości z Millennium ID, oparte na usłudze mojeID dostarczanej przez Krajową Izbę Rozliczeniową, zostało udostępnione klientom Banku Millennium w styczniu 2023 roku. Rozwiązanie to umożliwia szybkie i bezpieczne potwierdzenie tożsamości online w serwisach administracji publicznej i u dostawców usług komercyjnych w oparciu o bankowość elektroniczną – bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie czy punkcie obsługi klienta.

Blisko 3 mln klientów Banku Millennium aktywnie korzysta z kanałów cyfrowych, a ponad 2,7 mln z bankowości na urządzeniach mobilnych. Zgodnie ze strategią “Wartość i wzrost” na lata 2025-2028 bank chce zwiększyć liczbę klientów detalicznych do 3,7 mln i dla 70 proc. z nich być bankiem pierwszego wyboru.