Bank Pekao S.A. umożliwił zakładanie Profilu Zaufanego za pośrednictwem bankowości elektronicznej Pekao24. Dzięki nowej usłudze można załatwić szereg spraw urzędowych bez wychodzenia z domu. Obecnie dostęp do bankowości elektronicznej Pekao24 ma ponad 3,2 miliona klientów indywidualnych.
Profil Zaufany można już zakładać poprzez bankowość elektroniczną Pekao 24. Dzięki nowej usłudze, klienci Banku Pekao, będą mogli załatwić szereg spraw urzędowych bez wychodzenia z domu m.in. złożyć wniosek o nowy dowód osobisty, wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), czy sprawdzić ilość punktów karnych. Przy pomocy Profilu Zaufanego można również podpisywać deklaracje podatkowe, złożyć wniosek o wydanie odpisu aktu urodzenia czy małżeństwa, poinformować urząd gminy o sprzedaży samochodu czy złożyć wniosek o zaświadczenie o niekaralności.
Założenie Profilu Zaufanego w Pekao 24 wymaga zaledwie kilku kliknięć i jest bezpłatne. Po zalogowaniu się do Pekao 24, wystarczy kliknąć zakładkę „E-Urząd” i wybrać opcję „utwórz Profil Zaufany”. Następnie wyświetli się krótki wniosek, w którym większość pól jest już automatycznie wypełniona. Wystarczy zapoznać się z oświadczeniami i potwierdzić założenie profilu, w taki sam sposób jak potwierdzamy złożenie przelewu. Od tego momentu, bez wychodzenia z domu, można składać wnioski na stronach urzędów, policji, czy oddziałów NFZ potwierdzając je Profilem Zaufanym założonym w Pekao24. Bank Pekao nie ma dostępu do wniosków składanych drogą elektroniczną, jednocześnie żadne dane bankowe nie są przekazywane do urzędu.
Profil Zaufany nie jest pierwszym przejawem współpracy między Bankiem Pekao a e-administracją. Od ubiegłego roku poprzez bankowość elektroniczną Pekao24, można składać wnioski o świadczenie 500+. Wniosek Rodzina 500+ wraz z wnioskiem umożliwiającym założenie Profilu Zaufanego można znaleźć w zakładce „E-Urząd” w bankowości elektronicznej Pekao 24. Dodatkowo, w ubiegłym roku, Bank Pekao wraz z Krajową Izbą Rozliczeniową uruchomił płatności mobilne PeoPay w wybranych urzędach. Dzięki temu za wydanie prawa jazdy albo mapy czy rejestrację pojazdu można zapłacić w tym samym okienku, w którym składamy wniosek. Na tę chwilę, usługa dostępna jest w ponad 80 urzędach w kraju i jest systematycznie wprowadzana do kolejnych urzędów.
W Banku Pekao S.A. na koniec 1 kwartału 2017 r. dostęp do bankowości internetowej miało ponad 3,2 miliona klientów indywidualnych.