Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu ING Banku Śląskiego za lata 2013-2014 nosi tytuł „Odpowiedzialność w obiektywie”. Bank zastosował w nim nowe podejście do raportowania danych pozafinansowych, co zostało odzwierciedlone w kształcie dokumentu. Raport jest odpowiedzią na oczekiwania kluczowych interesariuszy: klientów, pracowników, dostawców, inwestorów i partnerów społecznych.
Przygotowanie raportu poprzedziło kilkuetapowe badanie istotności, przeprowadzone zgodne z zaleceniami GRI G4 (Global Reporting Initiative) – najnowszej wersji międzynarodowego standardu. Na podstawie ankiet kierowanych do pracowników i inwestorów, analizy branżowych trendów oraz panelu interesariuszy, prowadzonego wg. standardu angażowania interesariuszy AA1000SES (Stakeholder Engagement Standard), w dokumencie wyłoniono dziesięć kluczowych aspektów raportowania. Są to:
- Etyczne informowanie o produktach i usługach;
- Bezpieczeństwo klienta;
- Dialog z klientami, otwartość na ich opinie i potrzeby;
- Jakość obsługi klientów;
- Czytelna i przyjazna klientom polityka reklamacyjna;
- Innowacje na rzecz klienta;
- Satysfakcja pracowników;
- Szkolenie i rozwój pracowników;
- Zapewnienie otwartości w relacjach z pracownikami;
- Compliance.
Nowy Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu ING Banku Śląskiego powstał przy dużym zaangażowaniu pracowników. Blisko sto osób brało czynny udział w jego tworzeniu – wypracowywali konstrukcję, pisali teksty i robili zdjęcia.
Pełna wersja raportu dostępna na stronie www.raportcsr.ingbank.pl
źródło: ING Bank Śląski