- PKO Ubezpieczenia zamknęło 2020 r. rekordowym zyskiem netto w wysokości 101,1 mln zł
- PKO Ubezpieczenia zachowało bardzo wysoką stabilność finansową z ROE na poziomie 22,6 proc. i wskaźnikiem wypłacalności Solvency II: 238 proc. dla spółki majątkowej oraz 196,5 proc. dla spółki życiowej
- Ubezpieczenia są jednym ze strategicznych obszarów biznesowych dla Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego
PKO Ubezpieczenia zamknęło 2020 r. z rekordowym zyskiem netto w wysokości 101,1 mln zł, zachowując bardzo wysoką stabilność finansową z ROE na poziomie 22,6 proc. i wskaźnikiem wypłacalności Solvency II w wysokości 238 proc. dla spółki majątkowej oraz 196,5 proc. dla spółki życiowej. Ubezpieczenia są strategicznym obszarem biznesowym dla Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.
– Ubiegły rok był dla nas zdecydowanie czasem wyzwań. Osiągnęliśmy rekordowe wyniki finansowe i przebiliśmy barierę 100 milionów zł zysku netto. Udało nam się także zachować bardzo dobre parametry finansowe – zarówno współczynniki wypłacalności, jak również ROE. Z jednej strony, ze względu na Covid-19, istotnie zmieniliśmy model pracy na tryb rozproszony, z drugiej weszliśmy na falę intensywnego rozwoju. Cieszę się, że z sukcesem to pogodziliśmy – mówi Sławomir Łopalewski, prezes zarządu PKO Ubezpieczenia.
– Grupa Kapitałowa Banku realizuje strategię, której kluczowym elementem jest cyfryzacja i platformizacja usług. Tworzymy ekosystem usług, nie tylko finansowych, skupionych na intuicyjnej w obsłudze platformie. Ważnym filarem tej strategii są spółki należące do grupy kapitałowej, które dostarczają najlepsze w swoich dziedzinach produkty i które wspólnie zmieniają PKO w Bank Przyszłości – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.
– Intensywnie rozwijamy sprzedaż do umów leasingu. Wspólnie z naszą siostrzaną spółka PKO Leasing rozbudowujemy ofertę ubezpieczeń, w szczególności komunikacyjnych. Już niebawem istotnie poszerzymy dystrybucję ubezpieczeń komunikacyjnych, uruchamiając naszą ofertę dla nowych klientów PKO Leasing. Będziemy dalej wspólnie szukać synergii i obszarów wzrostu w zakresie dystrybucji i obsługi klienta – dodaje Sławomir Łopalewski.