Revolut udostępnia nowe funkcje bezpieczeństwa

  • Revolut rozbudowuje sekcję bezpieczeństwa w aplikacji (Revolut Secure) o nowe funkcje, mają pomóc klientom chronić pieniądze w sytuacji utraty telefonu lub ataku scamera
  • Trzy nowe rozwiązania w aplikacji zaprojektowano w odpowiedzi na oszustwa finansowe typu phishing i nasilające się w metropoliach zjawisko kradzieży telefonów z ręki (phone snatching)
  • Revolut inwestuje w technologie zapobiegające scamom, wśród nich są już funkcje In-app calls (połączenia głosowe w aplikacji) i Wealth protection (zabezpieczenie subkont biometrią)

Revolut rozszerzył sekcję bezpieczeństwa w swojej aplikacji (Revolut Secure) o kolejne funkcje, aby pomóc klientom chronić pieniądze przed scamem i kradzieżą. Trzy nowe rozwiązania w aplikacji zaprojektowano w odpowiedzi na rosnący problem oszustw finansowych (phishing), a także nasilającą się w metropoliach plagę kradzieży telefonów z ręki (phone snatching). Oto jak działają nowe funkcje.

Utrata telefonu
Dane policji w Polsce wskazują na stały spadek liczby zgłaszanych kradzieży telefonów (z 33 tys. w 2013 r. do 10 tys. w 2023 r.), ale Paryż, Madryt czy Londyn mogą nas zaskoczyć. W Londynie wg. danych policji telefon był kradziony w 2024 roku co 7,5 minuty (192 urządzeń dziennie). W razie zgubienia lub kradzieży telefonu zabezpieczenie danych i dostępu do aplikacji bankowości mobilnej ma istotne znaczenie. Dlatego, Revolut wprowadza szybką ścieżkę ograniczającą dostęp do zagrożonego urządzenia.

Dzięki funkcji Lost device (z ang. zgubione urządzenie) klienci Revolut mogą, poprzez stronę internetową lub otwierając aplikację na telefonie innej osoby (np. kogoś z rodziny lub znajomego), szybko zgłosić kradzież lub utratę telefonu. W obu przypadkach (web i mobile) klient będzie poproszony o potwierdzenie tożsamości oraz wskazanie jakie karty lub telefony chce zablokować, a następnie o zmianę haseł dostępowych.

Logowanie na drugim urządzeniu
Wyrafinowane ataki socjotechniczne, nazywane też phishingiem, potrafią zapewnić przestępcom taką ilość informacji, która pozwala zyskać dostęp do kont klientów. Aby skutecznie temu zapobiec Revolut wspiera uwierzytelnianie wieloczynnikowe, w tym rozwiązania oparte na biometrii.

Komunikaty w ramach funkcji Logowanie na drugim urządzeniu mają na celu błyskawiczne poinformować klienta o każdym wejściu na ich konto z innego urządzenia. Dzięki szybkiej autoryzacji biometrycznej klienci będą mogli zablokować dostęp z innego urządzenia, a następnie zmienić hasło dostępowe.

Limity transakcji 

Kolejną funkcją, która pojawi się już niebawem, będą Limity transakcji. Umożliwi ona klientom ustawianie ograniczeń na kontach, płatności kartą lub przelewów, które będą odnawiać się co 24 godziny. Funkcja ta może skutecznie uniemożliwić przestępcom szybkie opróżnienie konta, w razie gdyby udało im się uzyskać do niego dostęp (pełni rolę dodatkowej bariery). Aby klienci mogli przekroczyć ustawione przez siebie limity, wymagana będzie autoryzacja biometryczna.

W ten sposób poszczególne funkcje bezpieczeństwa, takie jak Limity transakcji i Ochrona majątku (funkcję Wealth protection Revolut udostępnił w 2024 r.) wspierają się nawzajem i dzięki wielowarstwowej kontroli zwiększają ochronę środków klientów.

Udostępniamy kolejne funkcje bezpieczeństwa by pomóc klientom zabezpieczyć pieniądze, w razie gdyby stały się celem oszustów. Najnowsze propozycje w ramach sekcji Revolut Secure zapewniają dodatkową warstwę bezpieczeństwa środków i podążają śladami innych wprowadzonych niedawno ulepszeń, jak nasza funkcja połączeń głosowych z konsultantem pomocy wewnątrz aplikacji (In-app calls), funkcja ochrony majątku, która zabezpiecza biometrycznie dostęp do wybranych kont (Wealth protection), czy wykorzystanie AI do wykrywania i zwalczania oszustw kartowych. Wszystko to wprowadziliśmy w ostatnich miesiącach, a kolejne innowacje w zakresie bezpieczeństwa ogłosimy już niebawem” – powiedział Woody Malouf, Dyrektor i General Manager (Global Financial Crime) w Revolut.

Revolut traktuje charakterystyczne dla branży finansowej ryzyka oszustw, scamów i wyłudzeń dokonywanych przez zorganizowane grupy przestępcze niezwykle poważnie. Firma kontynuuje inwestycje w technologie, procesy i zespół specjalistów ds. przestępstw finansowych (fincrime), który stanowi ponad 1/3 całkowitego zatrudnienia. Globalnie Revolut zatrudnia już ponad 10 000 pracowników.

Revolut konsekwentnie ulepsza swoje funkcje bezpieczeństwa, wdrażając systemy wykrywania oszustw w czasie rzeczywistym i udostępnia kursy edukacyjne w aplikacji, by pomóc konsumentom być na bieżąco z potencjalnymi zagrożeniami. Revolut zapobiegł w 2023 r. utracie przez klientów ponad 475 mln funtów (2,4 mld zł) w następstwie oszustw.

ŹRÓDŁORevolut